filter

Algemene vragen over Derbi.
Jochen
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 16:41
Vervoersmiddel: derbi drd racing limited 2005

filter

Ongelezen bericht door Jochen »

heb net men malossi filter erop gekregen 3 sproeier maatjes grooter maar loopt nog steeds niet iemand tips ? nog groterr gaan of ? mvg
Gebruikersavatar
J03P
Moderator
Berichten: 1771
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 13:08
Vervoersmiddel: -VW Golf MK 1 cabrio (sold)
-Derbi Senda DRD 2008 (sold)
-Peugeot 107 2012 Murdered out
-KTM 525 EXC full Akra
Locatie: ^--Up there

Re: filter

Ongelezen bericht door J03P »

meer informatie zou wel handig zijn.

Setup?
Brommer?
It's what you crave!!
Pieke schreef: Ik hou van tieten :emo:
Jochen
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 16:41
Vervoersmiddel: derbi drd racing limited 2005

Re: filter

Ongelezen bericht door Jochen »

14 mm carbu ,malossi rood zwart filter, standaart uitlaat zonder ringel of pennis eraan, carbu ontgrenst
Jochen
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 16:41
Vervoersmiddel: derbi drd racing limited 2005

Re: filter

Ongelezen bericht door Jochen »

Jochen schreef:14 mm carbu ,malossi rood zwart filter, standaart uitlaat zonder ringel of pennis eraan, carbu ontgrenst
limited 2005 black edition ^^
Gebruikersavatar
n00n
Pro tuner
Berichten: 1080
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 10:51
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Re: filter

Ongelezen bericht door n00n »

Vind 3 al best wel groot, heb je stap voor stap geprobeerd?

Is gewoon een kwestie van afstellen. Als je steeds met 1 groter bent gegaan, gewoon nog 1 groter gaan.
Ook spelen met je luchtschroef en gasnaald.

Afstellen moet je toch echt zelf doen.
Afbeelding
Jochen
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 16:41
Vervoersmiddel: derbi drd racing limited 2005

Re: filter

Ongelezen bericht door Jochen »

heb nog nooit met luchtshroef en gasnaald gewerkt sproeiers gaan wel
Gebruikersavatar
n00n
Pro tuner
Berichten: 1080
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 10:51
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Re: filter

Ongelezen bericht door n00n »

Als je je brommer zelf wil afstellen zou ik daar maar eens in gaan duiken dan. Anders krijg je hem nooit goed lopend. :)
Afbeelding
Jochen
Derbi fan
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 16:41
Vervoersmiddel: derbi drd racing limited 2005

Re: filter

Ongelezen bericht door Jochen »

heb net een 95 gestoken draait rijd maar bij hoge toeren nog niet dat maar ga nu 98 steken denk dat moet lukken ^^wel nice sound zoon luchtfilter :D
Ruben'94
Beginnende tuner
Berichten: 287
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Re: filter

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Jochen schreef:heb net een 95 gestoken draait rijd maar bij hoge toeren nog niet dat maar ga nu 98 steken denk dat moet lukken ^^wel nice sound zoon luchtfilter :D
Zand tussen je zuiger maakt inderdaad een lekker schurende sound!
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Wovter
Beginnende tuner
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Re: filter

Ongelezen bericht door Wovter »

Ruben'94 schreef:
Jochen schreef:heb net een 95 gestoken draait rijd maar bij hoge toeren nog niet dat maar ga nu 98 steken denk dat moet lukken ^^wel nice sound zoon luchtfilter :D
Zand tussen je zuiger maakt inderdaad een lekker schurende sound!
Teh Fuck?
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
Gebruikersavatar
Royal-Tuning
Beginnende tuner
Berichten: 244
Lid geworden op: zo 03 jul 2011, 13:15
Vervoersmiddel: DRD Black Edition

Re: filter

Ongelezen bericht door Royal-Tuning »

Ruben'94 schreef:
Jochen schreef:heb net een 95 gestoken draait rijd maar bij hoge toeren nog niet dat maar ga nu 98 steken denk dat moet lukken ^^wel nice sound zoon luchtfilter :D
Zand tussen je zuiger maakt inderdaad een lekker schurende sound!

daarom moet je je filter ook inolien he .houd het zand tegen :ugeek:
Reinder schreef:Dat gaat te hard voor velglint, met velglint kan je maximaal 70. Wist je dat niet eens? :emo:
Ruben'94
Beginnende tuner
Berichten: 287
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Re: filter

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Wovter schreef:
Ruben'94 schreef:
Jochen schreef:heb net een 95 gestoken draait rijd maar bij hoge toeren nog niet dat maar ga nu 98 steken denk dat moet lukken ^^wel nice sound zoon luchtfilter :D
Zand tussen je zuiger maakt inderdaad een lekker schurende sound!
Teh Fuck?
Powerfilters houden alleen hele steden tegen, meer niet, als je ze niet in de olie houdt wat niemand doet.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Wovter
Beginnende tuner
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Re: filter

Ongelezen bericht door Wovter »

Ruben'94 schreef:
Wovter schreef: Teh Fuck?
Powerfilters houden alleen hele steden tegen, meer niet, als je ze niet in de olie houdt wat niemand doet.
hah, dan ken je mij nog niet, en volgens mij geloof je echt direct alles wat iemand je vertelt, want als je em gewoon in-olied is er niks aan de hand, en dan moet je geen beunfilter kopen he.
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
Ruben'94
Beginnende tuner
Berichten: 287
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Re: filter

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Wovter schreef:
Ruben'94 schreef:
Wovter schreef: Teh Fuck?
Powerfilters houden alleen hele steden tegen, meer niet, als je ze niet in de olie houdt wat niemand doet.
hah, dan ken je mij nog niet, en volgens mij geloof je echt direct alles wat iemand je vertelt, want als je em gewoon in-olied is er niks aan de hand, en dan moet je geen beunfilter kopen he.
Misschien overdrijf ik, maar ik heb een hekel aan die dingen, misschien ook omdat ik cross.
Maar de winst is minimaal, en dan ga je "bezuinigen" op iets cruciaals, ik snap dat gewoon niet.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: filter

Ongelezen bericht door royvi »

Welke motor heb je als ik vragen mag?
Powerfilters zijn gewoon schuimfilters net als je originele filters, als je deze schuimfilters gewoon goed inolied en regelmatig schoonmaakt en opnieuw inolied is er niks aan de hand. Maar ipv van zo'n powerfilter kan je ook gewoon het kapje van je ori filter af halen, is precies hetzelfde.

Die gaasfilters zijn wel bende, die houden alleen bakstenen en honden tegen. De rest zuigen die gaasfilters allemaal op :emo:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruben'94
Beginnende tuner
Berichten: 287
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Re: filter

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

royvi schreef:Welke motor heb je als ik vragen mag?
Powerfilters zijn gewoon schuimfilters net als je originele filters, als je deze schuimfilters gewoon goed inolied en regelmatig schoonmaakt en opnieuw inolied is er niks aan de hand. Maar ipv van zo'n powerfilter kan je ook gewoon het kapje van je ori filter af halen, is precies hetzelfde.

Die gaasfilters zijn wel bende, die houden alleen bakstenen en honden tegen. De rest zuigen die gaasfilters allemaal op :emo:
SX125 cross ik vaak op maar is niet van mij, maar als die dingen even goed filteren als normaal, wat is dan het nut? dan heb je sowieso geen prestatie winst, wat ik überhaupt al betwijfel.
Ik doe ook off-road op mijn Derbi.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Wovter
Beginnende tuner
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Re: filter

Ongelezen bericht door Wovter »

Ruben'94 schreef: Misschien overdrijf ik, maar ik heb een hekel aan die dingen, misschien ook omdat ik cross.
Maar de winst is minimaal, en dan ga je "bezuinigen" op iets cruciaals, ik snap dat gewoon niet.
en toevallig heb ik er geen hekel aan, ook toevallig omdat ik cross, en ik goed weet hoe ik m'n filter moet in-oliën, en wanneer ik zelf kan zien wanneer ik em schoon moet maken, en ook of dit nodig is of niet, en als je nou je filter bijvoorbeeld in de rijwind hangt, kan er makkelijker lucht bij, en zo komt de lucht sneller bij je inlaattraject. dus ga mij niet vertellen dat je veel ervaring hebt met crossen, want als je dat zou hebben, zou je weten dat je nu gewoon lulkoek uitkraamt, want een filter van 'n crossmotor is precies hetzelfde, en waarom zou het op 'n derbi gemonteerd helemaal anders zijn? op mijn RMZ zitten ook gewoon ''gaten'' aan de zijkant van mn achterkappen waar mn luchtfilter inzit. waarom zouden ze die ontworpen hebben als er dan meer stof bij zou kunnen komen? juist ja, zo kan er meer lucht bij. hij wordt vuiler, maar daarom heb ik ook 13 luchtfilters in m'n kast liggen.
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
Ruben'94
Beginnende tuner
Berichten: 287
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Re: filter

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Wovter schreef:
Ruben'94 schreef: Misschien overdrijf ik, maar ik heb een hekel aan die dingen, misschien ook omdat ik cross.
Maar de winst is minimaal, en dan ga je "bezuinigen" op iets cruciaals, ik snap dat gewoon niet.
en toevallig heb ik er geen hekel aan, ook toevallig omdat ik cross, en ik goed weet hoe ik m'n filter moet in-oliën, en wanneer ik zelf kan zien wanneer ik em schoon moet maken, en ook of dit nodig is of niet, en als je nou je filter bijvoorbeeld in de rijwind hangt, kan er makkelijker lucht bij, en zo komt de lucht sneller bij je inlaattraject. dus ga mij niet vertellen dat je veel ervaring hebt met crossen, want als je dat zou hebben, zou je weten dat je nu gewoon lulkoek uitkraamt, want een filter van 'n crossmotor is precies hetzelfde, en waarom zou het op 'n derbi gemonteerd helemaal anders zijn? op mijn RMZ zitten ook gewoon ''gaten'' aan de zijkant van mn achterkappen waar mn luchtfilter inzit. waarom zouden ze die ontworpen hebben als er dan meer stof bij zou kunnen komen? juist ja, zo kan er meer lucht bij. hij wordt vuiler, maar daarom heb ik ook 13 luchtfilters in m'n kast liggen.
Heb je die luchtfilterboxen gezien die op de meeste crossers zit? die zit daar niet voor niets.
Bij derbi's hangen ze die dingen er gewoon buiten, blootgesteld aan alles, als hij nat word denk je dat dat goed is voor je motor? ik blijf bij mijn standpunt, laat de standaard luchtfilter maar lekker zitten.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Wovter
Beginnende tuner
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Re: filter

Ongelezen bericht door Wovter »

misschien als je 'm 'n beetje hendig monteerd scheeld het ook al he
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
Ruben'94
Beginnende tuner
Berichten: 287
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Re: filter

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Wovter schreef:misschien als je 'm 'n beetje hendig monteerd scheeld het ook al he
Wat is er mis met de originele luchtfilter? die remt echt niet hoor, niet merkbaar in ieder geval.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Gesloten