Koppakking steeds lek.
- Dennis182
- Schakelrijder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: di 26 okt 2010, 19:10
- Vervoersmiddel: Senda X Race 06
Koppakking steeds lek.
Goeiedag heren!
Kameraad van me heeft steeds zijn koppakking lek van zijn Senda
Wat denken jullie wat het probleem is/kan zijn?
Ik zelf denk dat hij te veel compressie heeft, hij heeft de kop al gevlakt.
Alvast Bedankt!
Kameraad van me heeft steeds zijn koppakking lek van zijn Senda
Wat denken jullie wat het probleem is/kan zijn?
Ik zelf denk dat hij te veel compressie heeft, hij heeft de kop al gevlakt.
Alvast Bedankt!
Supermoto Style # 182
- robke135
- Derbi fan
- Berichten: 56
- Lid geworden op: di 19 okt 2010, 22:46
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd Limited Edition 07 - senda xtreme 06
- Locatie: Zundert
Re: Koppakking steeds lek.
ja hoe heeft hij de kop gevlakt?
en draait hij zijn kop aan op moment of zo maar op het gevoel anders kan het daar nog aan liggen.
en door te veel compressie kan niet lijkt mij
en draait hij zijn kop aan op moment of zo maar op het gevoel anders kan het daar nog aan liggen.
en door te veel compressie kan niet lijkt mij
-
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Koppakking steeds lek.
Kop gevlakt : mogelijk dikkere voetpakking nodig.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Koppakking steeds lek.
Ik ben ook bezig met de koppakking, maar hoe glad moet die kop dan zijn?
Want bij mij zit er nog een zwarte streep op, maar hij voelt wel aardig glad.
Want bij mij zit er nog een zwarte streep op, maar hij voelt wel aardig glad.
Open the Throttle and Smile
- Gerben
- Tuner
- Berichten: 341
- Lid geworden op: za 30 okt 2010, 20:28
- Vervoersmiddel: drd 2006 race beest black edition JST tuned
MH furia 2006
gehad:
senda x-treme 2004
drd 2007 LTD
drd dition 2004
malaguti firefox
senda x-treme 2001 - Locatie: stolwijk (zuid-holland)
Re: Koppakking steeds lek.
die streep moer er uit
@ dennis welk type blok heb je het over?
@ dennis welk type blok heb je het over?
says never that you drive to fast, because there,s no limit for speed
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Koppakking steeds lek.
Met welke korrel moet je die kop ook al weer vlakken, 400?
Open the Throttle and Smile
-
- Schakelrijder
- Berichten: 151
- Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 16:48
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2010 Blauw
- Locatie: Spaarndam
Re: Koppakking steeds lek.
ja 400 is goed genoeg maar zou toch even voor zekerheid je kop met moment sleutel vast zetten.
gwn een derbi rijder 

-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Koppakking steeds lek.
Heb je het tegen mij?
Ik heb geen momentsleutel, hoe belangrijk is dat?

Ik heb geen momentsleutel, hoe belangrijk is dat?
Open the Throttle and Smile
- Supermoto Rider #84
- Tuner
- Berichten: 417
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 18:10
- Vervoersmiddel: Seat Ibiza - Yamaha wr 426f Supermoto
- Locatie: Ouddorp (Z-H)
Re: Koppakking steeds lek.
het is niet van levens belang, maar een cilinder moet je zeker niet zo vast mogelijk aandraaien..
het is alu dus dat hoef je zowiso al niet zo vast aan te draaien en als je je kop te vast aandraait kan hij een beetje vervormen en dan lekt je koppakking..
momentsleutel hoeft niet perse maar als je het zonder doet is vast, vast en niet te vast dus...
het is alu dus dat hoef je zowiso al niet zo vast aan te draaien en als je je kop te vast aandraait kan hij een beetje vervormen en dan lekt je koppakking..
momentsleutel hoeft niet perse maar als je het zonder doet is vast, vast en niet te vast dus...
-- Ex Supermoto Rider # 84 --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
-- Yamaha wr 426f Supermoto --
- Han
- Pro tuner
- Berichten: 587
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 08:46
- Vervoersmiddel: derbi senda drd pro 07, derbi drd project, derbi rm 70cc crosser, derbi drd limited 09, drd 03 R
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=210
Re: Koppakking steeds lek.
het zal wel een beunstyle manier van kop vlakken zijn. Bij een ac cilinder kan dat meestal nog wel maar bij een lc gaat dat vaak fout. Ik weet niet wat voor cilinder erop zit? Maar anders gewoon effe een andere cilinderkop zoeken. Ook zorgen dat de kop en cilinder zuiver zijn en dat er geen pakkingsresten meer zitten enzo. En zorg ook dat je een passende koppakking hebt. Ik heb ooit veel gekut gehad bij een athena omdat die pakking er steeds uit vloog. Maar dat kwam omdat er geen goede pakking tussen zat (en kop was krom).
Teveel compressie heb je niet zomaar hoor
Teveel compressie heb je niet zomaar hoor
KIJK HIER VOOR LIMITED ONDERDELEN EN NOG VEEL MEER:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=5 ... 85#p224285" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=5 ... 85#p224285" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Koppakking steeds lek.
Waar zijn dat afkortingen van?Han schreef:het zal wel een beunstyle manier van kop vlakken zijn. Bij een ac cilinder kan dat meestal nog wel maar bij een lc gaat dat vaak fout. Ik weet niet wat voor cilinder erop zit? Maar anders gewoon effe een andere cilinderkop zoeken. Ook zorgen dat de kop en cilinder zuiver zijn en dat er geen pakkingsresten meer zitten enzo. En zorg ook dat je een passende koppakking hebt. Ik heb ooit veel gekut gehad bij een athena omdat die pakking er steeds uit vloog. Maar dat kwam omdat er geen goede pakking tussen zat (en kop was krom).
Teveel compressie heb je niet zomaar hoor
Open the Throttle and Smile
- wippo
- Tuner
- Berichten: 325
- Lid geworden op: vr 05 nov 2010, 21:16
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM
- Locatie: Waardenburg
Re: Koppakking steeds lek.
air cooled liquid cooled
The box said: "Requires Windows 7 or better". So I installed Linux.
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Koppakking steeds lek.
Thanks, dan moet ik dus toch wel oppassen.wippo schreef:air cooled liquid cooled

Heb met de oude pakking de cilinder als eens echt hard aangedraaid, dus als ik de nieuwe binnen heb, zal ik voorzichtig doen.
Mag je de cilinderkop wel strak aandraaien?
Open the Throttle and Smile
- Han
- Pro tuner
- Berichten: 587
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 08:46
- Vervoersmiddel: derbi senda drd pro 07, derbi drd project, derbi rm 70cc crosser, derbi drd limited 09, drd 03 R
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=210
Re: Koppakking steeds lek.
als je het goed wil doen doe je het met een momentsleutel. Niet dat ik dat doe maar dat zou wel het beste zijn
KIJK HIER VOOR LIMITED ONDERDELEN EN NOG VEEL MEER:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=5 ... 85#p224285" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=5 ... 85#p224285" onclick="window.open(this.href);return false;
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Koppakking steeds lek.
Cilinderkop juist niet heel strak draaien. Handvast. Is moeilijk uit te leggen, maar beste is momentsleutel natuurlijk.
En ook watergekoeld kan je gewoon vlakken op een glasplaat met waterproof schuurpapier
En ook watergekoeld kan je gewoon vlakken op een glasplaat met waterproof schuurpapier
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Koppakking steeds lek.
Dus de 4 bouten binnenin mogen wel strak(ker)?royvi schreef:Cilinderkop juist niet heel strak draaien. Handvast. Is moeilijk uit te leggen, maar beste is momentsleutel natuurlijk.
En ook watergekoeld kan je gewoon vlakken op een glasplaat met waterproof schuurpapier
Open the Throttle and Smile
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Koppakking steeds lek.
Waarom is er niemand online die mij kan helpen?



Open the Throttle and Smile
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Koppakking steeds lek.
vlak ze netjes (raffel niets af) en overtuig jezelf ervan dat het ook echt vlak is!
nieuwe pakkingen erop.
en de bouten vasttrekken met de vast-is-vast methode... dat wil vaak zeggen, als je kracht nodig hebt om te draaien, dat je ze dan 3 x natrekt zonder dat je het idee hebt dat je de sleutel of de bout aan het verwringen bent door het aandraaien.
want als je alles maximaal aandraait, gaat het kromtrekken en zal het toch weer gaan lekken. heb je daar iets meer aan ?
nieuwe pakkingen erop.
en de bouten vasttrekken met de vast-is-vast methode... dat wil vaak zeggen, als je kracht nodig hebt om te draaien, dat je ze dan 3 x natrekt zonder dat je het idee hebt dat je de sleutel of de bout aan het verwringen bent door het aandraaien.
want als je alles maximaal aandraait, gaat het kromtrekken en zal het toch weer gaan lekken. heb je daar iets meer aan ?
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
- Han
- Pro tuner
- Berichten: 587
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 08:46
- Vervoersmiddel: derbi senda drd pro 07, derbi drd project, derbi rm 70cc crosser, derbi drd limited 09, drd 03 R
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=210
Re: Koppakking steeds lek.
ik snap niet waarom iedereen altijd zijn kop wil vlakken. Die krijg je echt niet fatsoenlijk als je hebt liggen beunen. Wat dan het beste is, is de draaibank
KIJK HIER VOOR LIMITED ONDERDELEN EN NOG VEEL MEER:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=5 ... 85#p224285" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=5 ... 85#p224285" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joenne88
- Pro tuner
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
- Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
- Locatie: Helmond
Re: Koppakking steeds lek.
cilinder in de draaibank zetten is wel vrij lomp, freesbank niet meer een optie dan ?
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You