Pagina 1 van 2
Koppakking steeds lek.
Geplaatst: ma 29 nov 2010, 19:54
door Dennis182
Goeiedag heren!
Kameraad van me heeft steeds zijn koppakking lek van zijn Senda
Wat denken jullie wat het probleem is/kan zijn?
Ik zelf denk dat hij te veel compressie heeft, hij heeft de kop al gevlakt.
Alvast Bedankt!
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: ma 29 nov 2010, 22:05
door robke135
ja hoe heeft hij de kop gevlakt?
en draait hij zijn kop aan op moment of zo maar op het gevoel anders kan het daar nog aan liggen.
en door te veel compressie kan niet lijkt mij
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: ma 29 nov 2010, 22:17
door RaliasR
Kop gevlakt : mogelijk dikkere voetpakking nodig.
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: di 30 nov 2010, 14:58
door Boeki
Ik ben ook bezig met de koppakking, maar hoe glad moet die kop dan zijn?
Want bij mij zit er nog een zwarte streep op, maar hij voelt wel aardig glad.
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: di 30 nov 2010, 19:06
door Gerben
die streep moer er uit
@ dennis welk type blok heb je het over?
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: di 30 nov 2010, 22:35
door Boeki
Met welke korrel moet je die kop ook al weer vlakken, 400?
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: wo 01 dec 2010, 22:07
door oonee0
ja 400 is goed genoeg maar zou toch even voor zekerheid je kop met moment sleutel vast zetten.
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: wo 01 dec 2010, 22:36
door Boeki
Heb je het tegen mij?
Ik heb geen momentsleutel, hoe belangrijk is dat?
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: wo 01 dec 2010, 23:40
door Supermoto Rider #84
het is niet van levens belang, maar een cilinder moet je zeker niet zo vast mogelijk aandraaien..
het is alu dus dat hoef je zowiso al niet zo vast aan te draaien en als je je kop te vast aandraait kan hij een beetje vervormen en dan lekt je koppakking..
momentsleutel hoeft niet perse maar als je het zonder doet is vast, vast en niet te vast dus...
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: do 02 dec 2010, 11:35
door Han
het zal wel een beunstyle manier van kop vlakken zijn. Bij een ac cilinder kan dat meestal nog wel maar bij een lc gaat dat vaak fout. Ik weet niet wat voor cilinder erop zit? Maar anders gewoon effe een andere cilinderkop zoeken. Ook zorgen dat de kop en cilinder zuiver zijn en dat er geen pakkingsresten meer zitten enzo. En zorg ook dat je een passende koppakking hebt. Ik heb ooit veel gekut gehad bij een athena omdat die pakking er steeds uit vloog. Maar dat kwam omdat er geen goede pakking tussen zat (en kop was krom).
Teveel compressie heb je niet zomaar hoor
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: do 02 dec 2010, 19:02
door Boeki
Han schreef:het zal wel een beunstyle manier van kop vlakken zijn. Bij een ac cilinder kan dat meestal nog wel maar bij een lc gaat dat vaak fout. Ik weet niet wat voor cilinder erop zit? Maar anders gewoon effe een andere cilinderkop zoeken. Ook zorgen dat de kop en cilinder zuiver zijn en dat er geen pakkingsresten meer zitten enzo. En zorg ook dat je een passende koppakking hebt. Ik heb ooit veel gekut gehad bij een athena omdat die pakking er steeds uit vloog. Maar dat kwam omdat er geen goede pakking tussen zat (en kop was krom).
Teveel compressie heb je niet zomaar hoor
Waar zijn dat afkortingen van?
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: do 02 dec 2010, 19:07
door wippo
air cooled liquid cooled
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: do 02 dec 2010, 19:31
door Boeki
wippo schreef:air cooled liquid cooled
Thanks, dan moet ik dus toch wel oppassen.
Heb met de oude pakking de cilinder als eens echt hard aangedraaid, dus als ik de nieuwe binnen heb, zal ik voorzichtig doen.
Mag je de cilinderkop wel strak aandraaien?
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: do 02 dec 2010, 19:36
door Han
als je het goed wil doen doe je het met een momentsleutel. Niet dat ik dat doe maar dat zou wel het beste zijn
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: do 02 dec 2010, 20:20
door royvi
Cilinderkop juist niet heel strak draaien. Handvast. Is moeilijk uit te leggen, maar beste is momentsleutel natuurlijk.
En ook watergekoeld kan je gewoon vlakken op een glasplaat met waterproof schuurpapier
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: do 02 dec 2010, 23:19
door Boeki
royvi schreef:Cilinderkop juist niet heel strak draaien. Handvast. Is moeilijk uit te leggen, maar beste is momentsleutel natuurlijk.
En ook watergekoeld kan je gewoon vlakken op een glasplaat met waterproof schuurpapier
Dus de 4 bouten binnenin mogen wel strak(ker)?
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: vr 03 dec 2010, 03:32
door Boeki
Waarom is er niemand online die mij kan helpen?

Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: vr 03 dec 2010, 16:43
door Joenne88
vlak ze netjes (raffel niets af) en overtuig jezelf ervan dat het ook echt vlak is!
nieuwe pakkingen erop.
en de bouten vasttrekken met de vast-is-vast methode... dat wil vaak zeggen, als je kracht nodig hebt om te draaien, dat je ze dan 3 x natrekt zonder dat je het idee hebt dat je de sleutel of de bout aan het verwringen bent door het aandraaien.
want als je alles maximaal aandraait, gaat het kromtrekken en zal het toch weer gaan lekken. heb je daar iets meer aan ?
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: vr 03 dec 2010, 17:05
door Han
ik snap niet waarom iedereen altijd zijn kop wil vlakken. Die krijg je echt niet fatsoenlijk als je hebt liggen beunen. Wat dan het beste is, is de draaibank
Re: Koppakking steeds lek.
Geplaatst: vr 03 dec 2010, 17:16
door Joenne88
cilinder in de draaibank zetten is wel vrij lomp, freesbank niet meer een optie dan ?