Pagina 1 van 1

mvt premium

Geplaatst: zo 18 mar 2012, 23:40
door jvo
Goede avond mensen,

Laatst hoorde ik dat als je een binnenrotor wil, bijv hpi of mvt. dat je andere krukas moet vanwege de toeren? Dit is toch helemaal niet nodig?

Ik heb 16,500km op mijn brommer staan. tot 8000km was die orgineel! daarna is er met een gianelli conti en metrakit sp meegereden.

Nu rij ik met nog steeds hetzelfde blokje. met deze setup:

70CC gietijzer vervanging dmp
21mm malossi spruit
vl6
21mm dell
twinair
metrakit sp
mrd carbon koppelingset

Nu is mijn vraag, kan hier een binnenrotor op? Wordt niet dagelijks meegereden! ong maar 80km per week.

Mvg john

Re: mvt premium

Geplaatst: za 24 mar 2012, 14:54
door Huug
Het is niet per definitie zo dat een andere ontsteking ook perse een andere krukas betekend. Orgineel zitten er best prima krukas in een senda. Echter heb je nu dus 8500 km op zitten met een andere krukas (merk ?) wat denk ik nog wel prima kan met een 70cc voor effe. Ik kan je niet helpen met zeggen wanneer je hem precies moet vervangen maar kijk effe of je al speling hebt en zo. Zo niet kan je door. Echter, als je toch bezig bent en je hebt er al 8,5k op zitten kan je hem ook prima even vervangen :happy:

Re: mvt premium

Geplaatst: za 24 mar 2012, 15:26
door Daan22
door race ontsteking word hij een stuk hoogtoeriger

Re: mvt premium

Geplaatst: ma 26 mar 2012, 09:21
door Daan
Er komen hardere klappen op het bigend, omdat je veel met de voorontsteking speelt totdat deze het meeste vermogen levert. Zo krijgt je big end dus meer te verduren. Het is dus een pre een goede krukas te hebben.