Hallo,
Ik heb een derbi senda r uit 2002.
Als ik hem meer dan een paar uur niet gebruikt heb start hij makkelijk, maar als hij afslaat en ik probeer hem opnieuw aan te kicken lukt het niet. Ook stottert hij erg en vallen soms de toeren gewoon weg.
Iemand een oplossing? alvast bedankt
Derbi senda start moeilijk
- marvin65
- Pro tuner
- Berichten: 689
- Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
- Locatie: Oss
Re: Derbi senda start moeilijk
beter afstellen, en als het niet lukt even choke aan zetten.
Gas erop !
- ce3c
- Schakelrijder
- Berichten: 135
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 01:12
- Vervoersmiddel: Senda X-treme 2005
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7051
- Locatie: Oostakker (Gent) , België
Re: Derbi senda start moeilijk
Heb ik ook soms met mijn derbi, vooral als het erg koud is of geregend heeft.
In plaats van te proberen starten zonder choke, zet hem vandeneerste keer aan, dan hebje normaal geen problemen, zet je choke af en laat 'm wat warmdraaien.
Als je toch kickt zonder choke, en hij valt uit: Zet de choke aan en kick een stuk of 6 keer, moet dan gewoon weer lopen.
In plaats van te proberen starten zonder choke, zet hem vandeneerste keer aan, dan hebje normaal geen problemen, zet je choke af en laat 'm wat warmdraaien.
Als je toch kickt zonder choke, en hij valt uit: Zet de choke aan en kick een stuk of 6 keer, moet dan gewoon weer lopen.
2 Stroke Power
-
- Tuner
- Berichten: 434
- Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 16:31
- Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2010 sm, in progress
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8543
- Locatie: lier
Re: Derbi senda start moeilijk
heb ik ook, als het kouder of nat is dan zet ik de choke gewoon aan om te vermijden dat ik na het afslaan pas hem open moet doen en meer moet kicken, gewoon starten met choke even open trekken en de choke uit,
btw ce3c
laten warmdraaien is zo een oud trukje dat al achterhaald is door de thermostaat!
deze blokkeert het doorstromen van kvs zolang de motor niet op bedrijfstemperatuur is dus in het begin koel je de cilinder niet maar maak je hem warm en dan begint het te stromen
het beste is gewoon starten en normaal rijden tot rad een beetje warmte heeft dan kan je goed doorgassen
ook door warm draaien duurt het langer om op temperatuur te raken en gaan de meeste alsnog gewoon rijden zonder dat deze echt op temperatuur is
rij je zonder thermostaat kan je hem laten warmdraaien of je kan een stuk karton voor je rad doen waardoor deze geen rijwind krijgt en het zelfde efect krijgt maar dit moet je optijd weg doen anders koelt die niet optijd
daarom dat ik liever met de thermostaat rijd (kan kapot gaan maar is gewoon heel handig)
btw ce3c
laten warmdraaien is zo een oud trukje dat al achterhaald is door de thermostaat!
deze blokkeert het doorstromen van kvs zolang de motor niet op bedrijfstemperatuur is dus in het begin koel je de cilinder niet maar maak je hem warm en dan begint het te stromen
het beste is gewoon starten en normaal rijden tot rad een beetje warmte heeft dan kan je goed doorgassen
ook door warm draaien duurt het langer om op temperatuur te raken en gaan de meeste alsnog gewoon rijden zonder dat deze echt op temperatuur is
rij je zonder thermostaat kan je hem laten warmdraaien of je kan een stuk karton voor je rad doen waardoor deze geen rijwind krijgt en het zelfde efect krijgt maar dit moet je optijd weg doen anders koelt die niet optijd
daarom dat ik liever met de thermostaat rijd (kan kapot gaan maar is gewoon heel handig)