Pagina 1 van 1

Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: zo 16 dec 2012, 17:17
door LuukDerbi
Hoi

Ik heb gisteren mijn 80cc airsal ontvangen, en ben van plan deze volgende week te gaan monteren, ivm werk en school kan ik hem niet missen. Nu is mijn vraag, hoe hard zal hij gaan lopen met een std ontgrensde carb, std ontgrensde uitlaat en de std tandwielverhouding? De rest is ontgrenst.

Ook heb mijn derbi nu 21000 gelopen, zonder revisie etc. is het noodzakelijk dit eerst tedoen? of kan ik er zo nog wel even mee rijden.

Re: Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: zo 16 dec 2012, 18:52
door kristof
ik zou er toch niet mee rijden met de ori krukas

Re: Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: zo 16 dec 2012, 19:57
door Beunhaas321
Standaard krukas met 21K erop en Airsal 80 is vragen om problemen als je het mij vraagt. Het is een cilindertje om niet te onderschatten.

Re: Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: ma 17 dec 2012, 15:28
door M3NN0
Jah zoals meerdere zeggen, zeker een nieuwe (race) krukas kopen. Rond de 10K kan nog wel met standaard maar 21K zeker nieuwe krukas. Als ik jouw was ook meteen revisie dan ben je daar ook vanaf want die komt er ook wel aan over paar honderd km.

edit:
Je snelheid is bijna onmogelijk om te voorspellen, ligt aan heel veel factoren. Afstelling, tandwielverhouding etc. Maar 1 ding is zeker, 80cc blaast wel :dry:.
Correct me if I'm wrong maar 120km/h haal je wel, had zelf 80cc MHR Team daar haalde je 120-130 mee dusja ;) Afstellene en blazen!

Re: Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: ma 17 dec 2012, 17:00
door spijker95
Hmm 120 met std ontgrensde uitlaat lijkt me iets teveel van het goede menno, ik haal nipt de 100 met chromada turbokit. Maarja, als je hem goed weet af te stellen dan valt er inderdaad veel uit zo'n cilinder te halen

Re: Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: ma 17 dec 2012, 17:40
door Pieke
Wacht nog maar even met die montage dan, als je je brommer niet kan missen ivm werk en school.

Re: Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: wo 19 dec 2012, 10:48
door M3NN0
spijker95 schreef:Hmm 120 met std ontgrensde uitlaat lijkt me iets teveel van het goede menno, ik haal nipt de 100 met chromada turbokit. Maarja, als je hem goed weet af te stellen dan valt er inderdaad veel uit zo'n cilinder te halen
Excuses, met std uitlaat gaat dat idd niet lukken.. heb daar overheen gelezen ;$
Had zelf een Yasuni Cross HM.. Daarmee lukt t wel :D

Re: Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: ma 24 dec 2012, 22:40
door laurens--beekhuiszen
mijn airsal 80 (met 2 zuigerveren) met yasuni r1 loopt 115 als ik recht op zit twv is 15/49

Re: Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: wo 10 apr 2013, 17:37
door DarkSoul
Derbi Senda with 17.5mm carberateur, Leovince V6 and a airsal 80cc cilinder. 15-50 transmission. Topspeed was 102 KM/h on GPS.
Mijn brommertje destijds

Re: Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: wo 10 apr 2013, 17:45
door derbi-ftw
DarkSoul schreef:Derbi Senda with 17.5mm carberateur, Leovince V6 and a airsal 80cc cilinder. 15-50 transmission. Topspeed was 102 KM/h on GPS.
Mijn brommertje destijds
Waarom half engels half nederlands?

Re: Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: zo 16 apr 2017, 23:18
door NickJoris
DarkSoul schreef:Derbi Senda with 17.5mm carberateur, Leovince V6 and a airsal 80cc cilinder. 15-50 transmission. Topspeed was 102 KM/h on GPS.
Mijn brommertje destijds
102?? dat valt wel echt zwaar tegen zeg.

Re: Airsal 80cc nt topsnelheid

Geplaatst: ma 17 apr 2017, 13:29
door Knissaw
NickJoris schreef:
DarkSoul schreef:Derbi Senda with 17.5mm carberateur, Leovince V6 and a airsal 80cc cilinder. 15-50 transmission. Topspeed was 102 KM/h on GPS.
Mijn brommertje destijds
102?? dat valt wel echt zwaar tegen zeg.
beetje oud topic vind je niet?

in ieder geval, 102kmh zou niet veel meer verwachten met een leovince v6 :emo:

die brommer heeft wel echt mokerveel koppel though (A)