voorlicht werkt niet

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
noudi93
Schakelrijder
Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e

voorlicht werkt niet

Ongelezen bericht door noudi93 »

Hallo mensen,

We hebben een probleem met een drd evo ltd uit 2009. Ik moest iemand helpen met nieuwe onderdelen erop zetten en toen ik daar kwam hadden ze alles al uit elkaar gehaald. Alle kappen en verlichting enzo waren eraf.

Nou wisten we dat hiervoor het remlicht niet werkte en er geen knipperlichten opzaten. Na het in elkaar zetten heb ik deze allebei wel weer aan de praat gekregen. Maar nu werkt de koplamp niet meer. Multimeter op de 3 kabels van de koplamp (met lopende motor), 2 kabels geven 0.00v en 1 kabel geeft 0.07 volt

Naar mijn weten is alles correct aangesloten, maar er hangen rechts naast de tank nog een paar losse connectors waar niemand van weet waar ze van zijn. En van wat ik kan zien, kan ik die ook nergens aansluiten.

Op de koplamp na, werkt alles dus gewoon zoals het hoort. Weet iemand misschien waarom de koplamp niet werkt?
JD
Pro tuner

Re: voorlicht werkt niet

Ongelezen bericht door JD »

spanningsregelaar misschien kapot, had ik ook op mijn evo.
die losse aansluitingen zitten die bij je rechter rad kap?
noudi93
Schakelrijder
yamaha xt600e

JD schreef:spanningsregelaar misschien kapot, had ik ook op mijn evo.
die losse aansluitingen zitten die bij je rechter rad kap?
de losse connectors zitten inderdaad bij de rechter radkap

dinsdag ben ik weer bij de brommer, dus dan kan ik eventueel weer dingen proberen. Tot nu toe is het eerst spanningsregelaar controleren, dan de bedrading nog een keer langslopen, dat we niet ergens iets gemist hebben ofzo.
JD
Pro tuner

Ongelezen bericht door JD »

Ja spannings regelaar kan je niet echt controleren, bij mij was het ook een 40 euro gok maar was het wel waard!
Die losse stekkertjes had ik ook, volgens mij is dat om een eventuele ventilator aan te sluiten op je radiateur
noudi93
Schakelrijder
yamaha xt600e

okee dus de huidige conclusie ligt dan op, zoveel mogelijk controleren wat ik kan controleren. En anders misschien eerst een spanningsregelaar van iemand anders lenen?

Ga ik dat morgen eens proberen.
nielsfcg1
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: (Nog)Geen

Ongelezen bericht door nielsfcg1 »

achterlicht en voorlicht is dezelfde kabel, komt direct uit vliegwiel dus denk niet dat spanningsverdeler veel invloed heeft. meet eens de weerstand over de draad en hoeveel volt er uit je vliegwiel komt, gele draad id de + en groene draad is de -
noudi93
Schakelrijder
yamaha xt600e

zal ik naar kijken.

Maar het achterlicht + remlicht werkt volgens mij op de accu. Aangezien deze ook al werken als je alleen de sleutel omdraait
Plaats reactie