Mijn Derbi GPR 50 loopt op het moment 80 en omdat ik tegenwoordig redelijk vaak in de buurt van rollerbanken kom leek het mij een aardig plan om eens te kijken naar een begrenzer.
Mijn GPR is standaard naast het feit dat de prop volgens mij uit de uitlaat is en de tandwielverhouding zo ingesteld is dat hij lekker doortrekt (heb em zo gekocht).
Ik ben zelf aan de slag gegaan met (electrolytische) condensatoren, maar ik loop tegen een probleem aan.
Op het moment dat ik een condensator tussen de rode (signaal)draad van mijn ontsteking en het frame aansluit, en deze condensator meer dan 6000 toeren toelaat begint mijn brommer te stotteren (dit zijn condensatoren met een waarde van < 3.3uf).
Nu heb ik geprobeerd om een wat zwaardere condensator aan te sluiten (3.3uf) en dit zorgt ervoor dat de brommer niet boven de 5500 toeren uitkomt, waardoor hij niet gaat stotteren.
Jammer genoeg resulteert dit wel in een maximale topsnelheid van 35-40 km/h wat nou niet echt serieus overkomt bij een rollerbank controle (ik richt zelf op ±55 km/h).
Dan ben ik vast en zeker mijn brommer kwijt voor technisch onderzoek.

Om een snelheid van ±55 km/h te halen heb ik dus een minder zware condensator nodig maar dit zorgt er dus weer voor dat hij gaat stotteren rond de 6000 toeren.
Heeft iemand ervaring op dit gebied en enig idee hoe ik dit gestotter zou kunnen oplossen?
Ik las op internet het een en ander over te grote sproeiers maar het was me niet duidelijk of dat dezelfde situaties waren als bij mij.
Alvast bedankt.
Kevin.