Hallo,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Derbi DRD Evo. De koplamp werkt niet meer, groot en klein licht bijde niet. Ook de digitale teller werkt niet meer. Als ik de brommer op contact zet, knippert het display heel even, en doet daarna niks meer. De controle lampjes ( Temperatuur, olie, knipperlicht en grootlicht) werken nog wel. De spanning van de accu is als de brommer uitstaat 12,6 volt. En als de brommer loopt, loopt dit op naar 13 volt. Ook de zekering is nog heel. Ik heb de kabels al nagelopen. Maar kan nog geen breuk of loszittende stekkers ontdekken.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Derbi DRD Evo electrisch probleem
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: Derbi DRD Evo electrisch probleem
en heeft deze daarna nog wel spanning?
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Re: Derbi DRD Evo electrisch probleem
Je kan proberen een andere voeding (als je die hebt) direct aan te sluiten op je voorlicht en kijken of hij wat doet.
Als dat niets oplevert meet dan ook je stuurschakelaar,
Je moet dan gwn ff met het draadboom schema kijken welke draden voor groot en kleinlicht zijn. Je hebt er een beetje geduld voor nodig.
Voor de teller weet ik geen oplossing, is een veelvoorkomend probleem bij derbi dat er iets met die teller is. als je besluit hem te vervangen zou ik je aanraden om er een aftermarket teller op te zetten. de originele zijn namelijk ontzettend duur met kans op herhaling van hetzelfde probleem.
Ik heb er zelf momenteel ook geen originele op zitten maar eentje van 40 euro van ebay. doet wattie moet doen maar ziet er alleen niet uit. ikzelf ga dus binnekort een mooie en ook veel duurdere koso teller aanschaffen. het is maar net hoeveel je daar aan uit wil geven.
Als dat niets oplevert meet dan ook je stuurschakelaar,
Je moet dan gwn ff met het draadboom schema kijken welke draden voor groot en kleinlicht zijn. Je hebt er een beetje geduld voor nodig.
Voor de teller weet ik geen oplossing, is een veelvoorkomend probleem bij derbi dat er iets met die teller is. als je besluit hem te vervangen zou ik je aanraden om er een aftermarket teller op te zetten. de originele zijn namelijk ontzettend duur met kans op herhaling van hetzelfde probleem.
Ik heb er zelf momenteel ook geen originele op zitten maar eentje van 40 euro van ebay. doet wattie moet doen maar ziet er alleen niet uit. ikzelf ga dus binnekort een mooie en ook veel duurdere koso teller aanschaffen. het is maar net hoeveel je daar aan uit wil geven.