Ik heb een knipperlichtrelais gekocht voor men derbi (12v 2polig) omdat toen ik m kochte er geen opzat. Ik zou noet weten waar ik deze moet aansluiten. Vooraan heb ik geen pinkers en heb hem daar even aangesloten. Maar als ik op elke pool een draad van men pinkers aansluit en ik zet een pinker aan, dan pinken men 2 pinkers, lichten en digitale km teller?
Waar moet het relais origineel of hoe moet ik hem aansluiten?
Mvg
Problemen met knipperlicht relais
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: Problemen met knipperlicht relais
Origineel zit er een 5 polige regelaar op het frame,aan de linkerkant achter de zijkap.
Dit is zowel de spanningsregelaar als de knipperlicht automaat.
Het is wel mogelijk om deze te vervangen door 2 losse regelaars.
Ik heb bij mij een standaard regelaar van een chinese scooter en een losse 2 polige knipperlichtautomaat geplaatst.
De draadkleuren van de spanningsregelaar zijn :
Geel = lichtspoel
Groen = massa
Rood = +12v naar de akku.
De 2 andere kleuren zijn voor het knipperlicht.
Je hebt dus nu waarschijnlijk de +12V van de akku door de knipperlichtautomaat lopen.
Vandaar dat alles gaat knipperen..
Dit is zowel de spanningsregelaar als de knipperlicht automaat.
Het is wel mogelijk om deze te vervangen door 2 losse regelaars.
Ik heb bij mij een standaard regelaar van een chinese scooter en een losse 2 polige knipperlichtautomaat geplaatst.
De draadkleuren van de spanningsregelaar zijn :
Geel = lichtspoel
Groen = massa
Rood = +12v naar de akku.
De 2 andere kleuren zijn voor het knipperlicht.
Je hebt dus nu waarschijnlijk de +12V van de akku door de knipperlichtautomaat lopen.
Vandaar dat alles gaat knipperen..
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: aprilia sx 50 (derbi motor)
Nog iets: als ik een richtingaanwijzer zonder relais aanzet brand hij wel maar pinkt hij niet
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
omdat jij continue stroom hebt op dat moment. ik had hetzelfde en heb toen het relai tussen de oranje draad gezet en toen werkte alles mooi
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?