vonken door kabelboom
vonken door kabelboom
ik had al een tijdje last van een niet werkende accu, eenmaal thuis op de oplader ging ie ongeveer anderhalve dag mee(naar school en terug, savonds beetje rijden of 'chillen') en even daarna merkte ik dat op random momenten mijn verlichting wegviel(cockpit,voorlicht,achterlicht remlicht) en even later flikkerend aanging weer, ook heel random(duurde nooit langer dan 1 minuut ongveer).nu is door mijn ongeluk de bedrading naar mijn accu van de accu losgerukt. niet erg want daar zat toch nooit spanning op. maar doordat ik mijn voorvork veranderd heb van paioli xtreme,naar marzocchie drd03, moest me stuurslot weg dus neem altijd een kettingslot mee, deze hang ik altijd om me stuur aan de kant van de kopeling en leg ik dan horizontaal,zodat het einde tegen me radiateur aanligt. nu zag ik daar ineens allemaal vonken tussen vandaan komen(radiateurophaninging en slot).is dit dan ook meteen de reden waarom mijn accu altijd leeg liep en leeg is.en ik heb een redelijk mooie drd 03 kabelboom met alle stekkertjes eraan, kan ik die er zonder problemen opzetten?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: vonken door kabelboom
ik denk dat een van je draden van de kabelboom bloot is komen te liggen door het schuren van iets en dit contact maakt met het frame. ik gewoon die kabel opzoek en er wat isolatie tape omheen doen
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
ja leek mij ook, maar als hij vonkt dan vallen mijn lichten en dashboard ook uit, dit was al vaker het geval, maar nog nooit vonken gezien, kan het hierdoor komen dat mijn accu altijd leeg is?D25 schreef:ik denk dat een van je draden van de kabelboom bloot is komen te liggen door het schuren van iets en dit contact maakt met het frame. ik gewoon die kabel opzoek en er wat isolatie tape omheen doen
ja ik ga morgen uit school even wat isolatie tape halen, dan zal ik kijken of ik de draad snel kan vinden, het lijkt mij dat het rond de plek van de radiateurophaning zit?
en anders haal ik de kabelboom eraf en vervang em door die van de drd03
in ieder geval bedankt voor dit snelle antwoord
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
ik denk dat de + naar voren doorschuurt en hij dan kortsluiting maakt, heb je je zekering al controleert?
ik had hetzelfde alleen had er geen zekering in zitten en mijn kabelboom is op meerdere plekken weg gesmolten
kon gelukkig 3 kabelbomen kopen voor 5 euries
ik had hetzelfde alleen had er geen zekering in zitten en mijn kabelboom is op meerdere plekken weg gesmolten

kon gelukkig 3 kabelbomen kopen voor 5 euries
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
ooh ja haha, das niet duur nee.gelukkig heb ik nog een hele mooi kabelboom van een drd. met volgens mij zo een glaszekering.
zekering heb ik nog niet echt naar gekeken. zal ik vanavond wel even doen.
kabelboom heeft alleen geen contact met me accu dus alle stroom komt van me ontsteking af.
als het me te moeilijk lijkt om die kabel te vinden en te maken dan haal ik morgen alles van me senda. en komt die andere kabelboom erop
zekering heb ik nog niet echt naar gekeken. zal ik vanavond wel even doen.
kabelboom heeft alleen geen contact met me accu dus alle stroom komt van me ontsteking af.
als het me te moeilijk lijkt om die kabel te vinden en te maken dan haal ik morgen alles van me senda. en komt die andere kabelboom erop