Ik heb het volgende probleem sinds afgelopen donderdag, maar het is erger geworden sinds afgelopen zaterdag.
Mijn Derbi Drd valt namelijk uit tijdens het rijden. Het dashboard knippert en valt vervolgens uit waardoor ik vaak even moet wachten tot dat ik de Derbi weer kan aankicken of aan kan lopen.
Wat ik al heb gedaan:
- Carb schoongemaakt (omdat ik in eerste instantie dacht dat de brommer geen benzine kreeg)
- Vacuum pompje nagekeken en werkt zoals het hoort.
- Bedrading/kabelboom bekeken, maar ik zag geen directe beschadigingen. Maar toch denk ik dat hier ergens het probleem ligt. Aangezien het lijkt alsof de Derbi kortsluiting maakt voordat die uitvalt.
De makkelijkste manier om de kabelboom als schuldige/onschuldige aan te wijzen is natuurlijk een nieuwe kopen. Maar voordat ik €100 uitgeef ontvang ik liever eerst jullie bevindingen. Mocht je dit probleem herkennen of weten waar het aan kan liggen, dan hoor ik dat graag!
-edit
Ook wel een belangrijk puntje:
Ik hoor een duidelijk geknetter alsof je de + pool tegen de - pool van een accu aantikt zeg maar. Alleen zie ik nergens de vonk.
Dit gebeurt dan voordat die uitvalt. Hij knettert een paar keer en valt vervolgens uit.
Wie kan me helpen?