Ik ben nieuw hier op het forum en dit is mijn eerste bericht nou was mijn vraag hoe moet ik mijn verlichting aansluiten op de accu nou had ik al wel een paar berichten gezien maar kom er nogsteeds niet helemaal uit dit kan ook komen omdat ik een vicma contacslot heb deze zat er al op toen ik mijn derbi kocht kan iemand mij vertellen welke draad waar moet om dit te doen
Ik heb 3 stekers van mijn kabelboom naar mijn contactslot en 5 draden van mijn contactslot naar mijn draadboom hier wat foto’s hiervan alvast bedankt
Denk niet dat dat gaat werken..anders had de vorige eigenaar het al wel aangesloten lijkt me.
Vreemd dat hij niet werkende verlichting niet erg vondt blijkbaar en ook van dat andere contactslot..weet je zeker dat ie niet gejat is ?
hij is niet gejat kenteken en frame nummer kloppen gewoon met elkaar en is niet mee gekloot zover ik weet ik zou niet weeten waarom er een ander contactslot in zit maar de verlichting werk wel maar sinds kort begint die problemen te krijgen mijn knipperlichten knipperen niet meer en mijn verlichting doet het steeds slechter nou wou ik led lichten aansluiten aleen deze doen helemaal niks behalven kniperlicht en remlicht maar deze knipper niet zou ook niet weten waar het door komt daarom dacht ik dat het handiger zou zijn deze op de accu aan te sluiten
is het heel moeilijk om de onsteking aan te passen want wil het niet verkloten want heb gezien dat een nieuwe onsteking best duur is
Je hebt de gewone knippers vervangen door led knippers als ik het goed begrijp ?
Vaak als je led gaat gebruiken krijg je gezeik omdat die met heel andere waardes werken en je stroomschema verneuken ahw..vaak moet je dan met weerstanden gaan werken of diodes...pain in the alles..
Aanpassen is niet moeilijk,maar je moet wel weten wat je doet.
Ontsteking moet eruit en er moet een draad onderbroken worden(massa aansluiting) en als extra draad naar de regelaar gebracht worden.
Ook heb je een andere regelaar nodig(eentje van een 150 cc gy6 scooter).
Of een 10A bruggelijkrichter(die komt dan voor je bestaande regelaar)
En voor je knipperlicht probleem is een eenvoudige oplossing.
Het lampje in de teller staat tussen de linker en rechter knipperlicht geschakeld.
Je hebt 2 diodes nodig, deze komen met de negatieve kant (met het streepje) bij elkaar aan 1 kant van het lampje.
De roze en paarse draad van het lampje loshalen en elk aan 1 van de diodes vastmaken.
Dus roze aan de ene en paarse draad aan de andere diode.
Andere kant van het lampje aan de geel/groene draad vastmaken.
Thx Garfield..ik was te lui en te dronken om dat verhaal te vertellen en wist sowieso dat eerste deel al niet..snap er ook geen ruk van eigenlijk..
It gebeurt...
Er wordt gewoon te veel in het wilde weg aan de bedrading geknoeid.
Als er nu eerst eens wordt nagedacht,voordat er van alles wordt verbouwd..
Schema van alle modellen staat in het werkplaatshandboek(wat hier op de site is te downloaden)
Ik houd altijd de originele bedrading intakt en maak alle aanpassingen extern.
Zo kan je altijd terug naar de originele staat.
Net zoals dat iedereen led knipperlichten aansluit en dan ontdekt dat ze of niet knipperen of ze allemaal tegelijk werken.
Niemand die aan het lampje in de teller denkt als de oorzaak..
Want weerstanden over de leds zetten is een lapmiddel,kan je net zo goed de normale lampjes laten zitten.