Weet je zeker dat het aan de ontsteking ligt? Maakt het nergens kortsluiting en nergens metaal tegen het uiteinde van het draad? Anders zal het eerder je afstelling wezen dat hij niet in toeren wil komen.
Als je brommer slecht is afgesteld komt hij ook niet in de toeren.ik las je andere topic ook, maar als die voorheen wel startte, maar nu niet meer na de nieuwe ontsteking lijkt compressie verlies mij sterk. Ook kan je de milennium niet afstellen omdat er gewoon een toegewijde spiebaan is. Weliswaar 2, gewoon d egoede uit het boekje pakken voor de Derbi.
Dus niet groef a nemen maar groef d oke ik zal het eens proberen.
Maar ik had dezelfde ontsteking en die was losgekomen tijdens het rijden, die is natuurlijk helemaal kapot gegaan en nu let de hele nieuwe start hij maar niet heel goed. Hij gaat dus vrij goed in hoge toeren maar niet in lage toeren. Ik kan hem ook niet kickstarten maar wel aanlopen maar het aanlopen gaat niet zo goed door dat hij niet zo goed in lage toeren draaid.
Ik heb groef d geprobeerd en het was niets verschil.
Hij gaat nogsteeds goed in hoge toeren maar ik kan hem dus niet aanstampen en draaid niet in lage toeren en heel slecht bij het optrekken. Ik denk ook dan er in de cilinder niet echt iets versleten zal zijn want er staat net 600km op.
Je kunt meten of de blauwe draad niet ergens aarde maakt, wat je 123 niet ziet, en dus toch de boel begrenst.
Daar heb je een multimeter voor nodig. Je zet deze op het meten van de kleinste weerstand/ohm (200ohm aanduiding) Dan verbind je het ene pennetje van de multimeter met het uiteinde van de blauwe draad en het andere pennetje met aarde, het blok of kaal stukje frame of de min-pool van de accu als je die hebt. Als de multimeter iets anders dan 0. aangeeft betekent dit dat de blauwe draad ergens kontakt maakt en zo de motor begrenst.