Ledbar aansluiten Beta rr50

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
JurrevdZ
Banden plakker
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Ledbar aansluiten Beta rr50

Ongelezen bericht door JurrevdZ »

Goeiemorgen,

Ik had al even gegoogled of hier al een forum van was maar kon zo 1,2,3 niks vinden waar ik iets aan had omdat ik geen accu heb. Ik rij een Beta Track uit 2022 en heb hier heel veel plezier van alleen ik wou voor de looks een crosskap met een ledbar erop zetten. alhoewel ik hier geen verstand van heb omdat ik niks met elektra heb, toch maar aan begonnen. mijn koplamp zat vast met z'on witte connector plug waar je 3 draden mee kunt connecten. ik kon hier niks mee dus ik heb ze (zeer dom) afgeknipt en de ledbar op de draden geconnect (de ledbar heeft zelf een rode en een zwarte draad en mijn brommer heeft 3 draden). eerst heb ik de 2 draden op één draad geconnect en daarna 2 draden op de 2 geconnect met een lasklem. ook heb ik ze rechtstreeks met elkaar verbonden door ze in elkaar te draaien, 1 draad op 1 en weer 1 draad op. maar niks werkt en ik weet niet wat ik moet proberen, een nieuwe ledbar bestellen? een spanningsregelaar bestellen? ookal weet ik niet hoe een spanningsregelaar werkt.

zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen?

MVG,
Jurre
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Aprilia RS4

Re: Ledbar aansluiten Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Nee, eigen schuld, zoek t maar uit.. :wtf: :lol:

Ik heb geen verstand van elektra maar er komt vast nog wel een zinnig antwoord van een ander.
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Eea hangt er van af of je er op je koplamp wissel- of gelijkstroom aankomt. Meestal is dat gelijkstroom. Beste is even checken welke van die 3 draden een - en een + is. Dan moet je (als je ledbar voor de juiste spanning is gemaakt) de zwarte draad van je ledbar op een - van de koplamp draden en de rode van je ledbar op een + draad van je koplamp aansluiten.
JurrevdZ
Banden plakker
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Ongelezen bericht door JurrevdZ »

Hallo,

dankjewel voor je antwoord, hoe kom ik erachter welke + en welke - is? en kan ik ze allemaal op een 5voudige lasklem zetten?
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Je kan dat het beste doen met een multimeter. Een redelijk simpel maar goed exemplaar kan je al in de action halen voor een paar €'s. En die kan je ineens ook voor meer zaken gebruiken zoals kijken of je wel genoeg spanning krijgt of draadbreuken, slechte contacten opsporen en zo.

Maar als je daar geen geld/tijd/zin in hebt is er nog een eenvoudiger manier. Neem gewoon een niet defect lampje en zorg dat de ene kant van dat lampje contact maakt met 1 van de 3 draden die je wilt testen en de andere kant ergens op bloot metaal (of een blanke bout) van je brommer. Desnoods neem je een extra stukje draad om dat te kunnen doen. Blijf dit proberen met de 3 draden tot je lampje brandt. Dan is de draad waar je contact mee hebt gemaakt een +. Zorg er dan voor dat je die + draad op je lampje aansluit en probeer met de andere kant van dat lampje 1 van de 2 resterende draden uit. Van zodra het lampje weer oplicht heb je de - draad gevonden.

Wel even in het oog houden hoe je vorige licht werkte. Kan best dat die alleen bij een draaiende motor zijn ding deed. Dan moet je eea ook testen met een draaiende motor en juist ingeschakelde knoppen natuurlijk. Je zou niet de 1e zijn die pas na een hoop geklooi er achter komt dat iets niet werkt zonder draaiende motor.

Succes!
Plaats reactie