Hoi,
Ik heb een Rieju Mrx met een Am6 motorblok. Ik wil een dashboard aansluiten met een digitale toerenteller. Nu heeft mijn type brommer standaard geen toerenteller. Weet iemand hoe of wat ik moet doen om een signaal te krijgen? In het boekje van mijn toerenteller staat dat ik het met een pulse signaal moet doen ofzo.
Groetjes,
Sean
Toerental signaal aftappen
Re: Toerental signaal aftappen
Die vraag heb je al eens gesteld. Werkte mijn antwoord: (Ik zou voor de aansturing van de toerenteller het signaal van de pickup sensor gebruiken. De sensor geeft de positie van de zuiger, het bdp, door aan de cdi via de (meestal) rode draad.. en geeft dus per omwenteling 1 signaal af = rpm!) niet?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Rieju mrx 50 2008
Oke, nu snap ik wat je bedoelt. Dus ik moet het signaal aftappen voordat het de bobine ingaat. Alleen welke kleur draad zal dat zijn die uit mijn motorblok komt? Sorry trouwens dat ik veel vragen stel over die teller.
Vragen stellen, is prima. Maar t antwoord lezen is kennelijk wel een dingetje. Als je mijn reactie hierboven leest staat t antwoord er in!
Als aanvulling: dit geldt wel voor een std (Derbi) ontsteking, maar is volgens mij bij een Beta niet anders. Wil je zeker zijn dan haal je even het vliegwiel eraf en check je welke kleur draad er van de pick-up sensor afkomt.
Als aanvulling: dit geldt wel voor een std (Derbi) ontsteking, maar is volgens mij bij een Beta niet anders. Wil je zeker zijn dan haal je even het vliegwiel eraf en check je welke kleur draad er van de pick-up sensor afkomt.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Rieju mrx 50 2008
Oke top, Dankjewel!
Gewoon uit interesse -> welke toerenteller heb je gekocht?