Accuzuur tast frame aan :S

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
derbiadam
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 19:00
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme sm

Accuzuur tast frame aan :S

Ongelezen bericht door derbiadam »

Hallo iedereen! :wave:

Ik ben hier nieuw dus zal me even voorstellen!
Ik ben Wouter uit Amsterdam en rijd nu bijna 2 jaartjes op me nieuw gekochte senda x-treme sm.

Ik merkte een lange tijd geleden dat een stukje van mijn frame (het stuk waar de accu onder het zadel zit) helemaal aangevreten was. Ik reed toen niet zo vaak op mijn brommer en negeerde het dus lekker :thumbup: .. Nu ging ik er laatst nog even naar kijken en toen merkte een vriend op dat er geen slangetje verbonden was verbonden aan mijn accu, (aan de zijkant van de accu..). Hij wist er ook het fijnste niet van maar dacht wel te weten 'dat daar een slangetje aan moet'..

Nu vroeg ik mij dus af of iemand hier meer van afweet en of ik dus een slangetje daarop moet aansluiten en waar het andere uiteinde dan precies naartoe moet gaan? (En waarom wordt dat slangetje dan niet aangevreten?.. dus moet dat nog van een bepaald materiaal zijn?)

Ook hoopte ik dat iemand mij een tip kon geven over wat ik met het aangevreten stukje frame moet doen, de witte zooi eraf halen/schuren en er met een bepaalde lak over heen spuiten?

(Ik had geen foto gemaakt excuses kan ik alsnog wel doen natuurlijk;)

Thaaanks & groetjess :D
basDRD
Tuner
Berichten: 308
Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 13:47

Re: Accuzuur tast frame aan :S

Ongelezen bericht door basDRD »

Huh een slangetje aan je accu? dat heb ik nog niet eerder gezien..

Is hij niet gewoon lek of zoiets, want dat kan niet echt lekker normaal? wel ontluchten maar een slangetje erop?
Matti
Beginnende Derbi fan
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 22 dec 2010, 17:38
Vervoersmiddel: Derbi Drd 2008
Locatie: Gent- België

Re: Accuzuur tast frame aan :S

Ongelezen bericht door Matti »

Dat slangetje zit er bij mij ook op, gewoon een plastieken slangetje kopen die erop past, en laten hangen tussen de kappen.
De accuzuur drupt dan vanzelf op de grond.

Je kader zou ik zo laten, ik heb er zelf plakband overheen gedaan, tegen het accuzuur.

Mvg
Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
Freek
Tuner
Berichten: 402
Lid geworden op: zo 24 okt 2010, 20:05
Vervoersmiddel: Drd Evo LTD en een Aprila SX 50
Locatie: Herkingen

Re: Accuzuur tast frame aan :S

Ongelezen bericht door Freek »

Er hoort inderdaad een slangetje aan maar als je dit nooit meer wilt hebben kun je ook een gel accu kopen ;)
En als je nog garantie hebt zou ik even langs de dealer gaan aangezien dit onder de garantie kan vallen.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Accuzuur tast frame aan :S

Ongelezen bericht door royvi »

Freek schreef:Er hoort inderdaad een slangetje aan maar als je dit nooit meer wilt hebben kun je ook een gel accu kopen ;)
En als je nog garantie hebt zou ik even langs de dealer gaan aangezien dit onder de garantie kan vallen.
Of je gaat nu langzamerhand over op gedestilleerd water in je accu. Ik heb zo'n aangevreten plek trouwens ook, maar dit komt volgens mij niet van het accuzuur. Bij mij was het igg omdat de pluskabel contact maakte met het frame, kreeg ik ook zo'n nare plek van met witte rommel.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie