Ontsteking probleem GPR
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi GPR
Ontsteking probleem GPR
Beste,
Ik heb een probleem met mijn ontsteking.
ik heb mijn derbi GPR 50 Malossie overgespoten en niets mechanisch of elektrisch veranderd.
ik heb toen ik de kappen weer gemonteerd had de brommer gestart en hij liep toen zoals hij altijd gelopen heeft.
een week later wouw ik een rondje rijden maar hij starte niet.
Hij krijgt benzine, hij krijgt lucht.
maar..
Als ik hem elekrisch start vonkt de bougie(nieuw) +/- 10x en daarna niet meer terwijl de startmotor door draait.
Ik heb een nieuwe bobine gekocht(imitatie) maar bij deze bobine vonkt hij helemaal niet meer.
het kapje van mijn vliegwiel waar mijn startmotor op draai is er op dit moment af en hij lekt een heeel klein beetje olie, misschien is de olie op mijn ontsteking achter het vliegwiel gekomen?
het vreemde is dat hij een week geleden perfect liep.
]De gene die mij de oplossing op dit probleem weet ontvangt van mij € 25,- als de brommer weer loopt!
Met vriendelijke groet,
F
francesco.vanhecke@gmail.com
Ik heb een probleem met mijn ontsteking.
ik heb mijn derbi GPR 50 Malossie overgespoten en niets mechanisch of elektrisch veranderd.
ik heb toen ik de kappen weer gemonteerd had de brommer gestart en hij liep toen zoals hij altijd gelopen heeft.
een week later wouw ik een rondje rijden maar hij starte niet.
Hij krijgt benzine, hij krijgt lucht.
maar..
Als ik hem elekrisch start vonkt de bougie(nieuw) +/- 10x en daarna niet meer terwijl de startmotor door draait.
Ik heb een nieuwe bobine gekocht(imitatie) maar bij deze bobine vonkt hij helemaal niet meer.
het kapje van mijn vliegwiel waar mijn startmotor op draai is er op dit moment af en hij lekt een heeel klein beetje olie, misschien is de olie op mijn ontsteking achter het vliegwiel gekomen?
het vreemde is dat hij een week geleden perfect liep.
]De gene die mij de oplossing op dit probleem weet ontvangt van mij € 25,- als de brommer weer loopt!
Met vriendelijke groet,
F
francesco.vanhecke@gmail.com
Laatst gewijzigd door Frankmaster122 op ma 20 mei 2013, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
Re: ONTSTEKING PROBLEEM GPR
Zit je vliegwiel nog vast? Spie nog in goede staat? Als ie nu zelfs niet meer vonkt, kan dat zijn omdat je vliegwiel niet meer draait...
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi GPR
Re: Ontsteking probleem GPR
Ik start met elekriciteit de startmotor draait het vliegwiel aan toch? Zo ja dan zit deze hoe vast
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
Jaa, je vliegwiel heeft tandjes waar je elek. start em mee aanslingert.
Je zegt dat hij eerst nog wel even vonkt, en daarna niet meer?
Heb je al een andere bougie geprobeerd? Je weet het nooit met die dingen.
Ook geen draadbreuken in de kabels? Kijk dat ook even na.
Als je de bobine al vervangen hebt en de bekabeling en.bougie goed zijn, kun je eigenlijk nog maar 1 ding concluderen en dat is dat je ontsteking zelf niet meer werkt.
Kijk eerst alles ff na en werkt hij dan ook niet zul je het in de ontsteking zelf moeten zoeken.
Als je de bobine al vervangen hebt en de bekabeling en.bougie goed zijn, kun je eigenlijk nog maar 1 ding concluderen en dat is dat je ontsteking zelf niet meer werkt.
Kijk eerst alles ff na en werkt hij dan ook niet zul je het in de ontsteking zelf moeten zoeken.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Moderator
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4949
Joram schreef:Jaa, je vliegwiel heeft tandjes waar je elek. start em mee aanslingert.
hij denkt geld

aarde goed,
bougie kabel gecheckt
nieuwe bougie
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
Dat ligt er maar net aan. Misschien draait je vliegwiel wel rond, maar draait je krukas helemaal niet. Controleer even of je vliegwiel nog goed vast zit aan je krukas.Frankmaster122 schreef:Ik start met elekriciteit de startmotor draait het vliegwiel aan toch? Zo ja dan zit deze hoe vast
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=9750
ik zou voor aarde controleren aangezien je met verf bezig bent geweest
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
- laurens--beekhuiszen
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing blauw 50cc (85)
Kanelboom bruek had ik laatst ook dat word de kabelboom strippen bij mij was het vliegwiel alles goed bobine ook alles was gewoon en bloot draadje
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreem 2004: airsal 70cc, 19,5mm mikuni, yasuni R2.
derbi senda sm x-race 2007: airsal 70cc, 17,5mm delorto, metrakit thrower - Locatie: Haarlem
als je olie aan die kant ziet kan je keering lek zijn! is een ring die om de krukasheen zit die zorgt dat het mengsel niet lekt.
om bij dat membraam te komen moet vliegwiel eraf! en ik raad je aan een vliegwieltrekker te gebruiken die je erop hoort te gebruiken
heb je ook al gekeken of de aansluitingen niet gecorodeert zijn? of inderdaad kabelbreukjes door corosie in kabels.
om bij dat membraam te komen moet vliegwiel eraf! en ik raad je aan een vliegwieltrekker te gebruiken die je erop hoort te gebruiken
heb je ook al gekeken of de aansluitingen niet gecorodeert zijn? of inderdaad kabelbreukjes door corosie in kabels.
zuipen tot we kruipen, en als we kruipen nog meer zuipen