Claxon doet het niet
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: drd racing ltd 2007
Claxon doet het niet
Beste forum leden
Mijn claxon doet het niet als ik hem op mijn derbi aan sluit maar als ik hem eraf haal en dan met een accu aan sluit doet hij het wel.
Iemand enig idee hoe dit kan en opgelost kan worden?
Mijn claxon doet het niet als ik hem op mijn derbi aan sluit maar als ik hem eraf haal en dan met een accu aan sluit doet hij het wel.
Iemand enig idee hoe dit kan en opgelost kan worden?
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 03
Re: Claxon doet het niet
Accu getest?
Schakelaar getest?
Kabels getest?
Check de schema is, als je het niet begrijpt... Zeg het even.
There is no one magic answer.
Schakelaar getest?
Kabels getest?
Check de schema is, als je het niet begrijpt... Zeg het even.
There is no one magic answer.
GEZOCHT: Derbi Senda DRD SM 2003 Supermotard Zadel
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreem 2004: airsal 70cc, 19,5mm mikuni, yasuni R2.
derbi senda sm x-race 2007: airsal 70cc, 17,5mm delorto, metrakit thrower - Locatie: Haarlem
zijn er andere componenten die het niet doen?
zuipen tot we kruipen, en als we kruipen nog meer zuipen
-
- Beginnende Derbi fan
Still no magic :s
me teller die doet het ook niet, die geeft alleen de toeren aan en benzine enz geeft ie ook verkeerd aan terwijl alles goed aangesloten is maar die kan gewoon stuk zijn
me teller die doet het ook niet, die geeft alleen de toeren aan en benzine enz geeft ie ook verkeerd aan terwijl alles goed aangesloten is maar die kan gewoon stuk zijn
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 03
Heb je wat nagekeken? Je moet wel veel mazzel hebben als ie het van zelf weer doet.derbiAmor schreef:Accu getest?
Schakelaar getest?
Kabels getest?
Meet je accu als ie goed is, moet ie in de buurt van 12VDC zijn.
----lager dan 11.4VDC dan moet je kijken of je bike je accu wel bij laad, als ie loopt moet ie ongv 13-14VDC bij de + en - van de accu.
Als dat wel zo is, haal je toeter er af en doe een kabel direct aan de +ive kant van de accu en you guessed it, 2de kabel van de toeter aan de -ive kant. (of je frame

Als hij het doet, dan is je toeter

Dan moet het logische genoeg, iets tussen je accu en de frame. Kabels of schakelaar.
GEZOCHT: Derbi Senda DRD SM 2003 Supermotard Zadel
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: yamaha aerox 2010 (sold)
derbi drd limited edition 2007 (sold)
derbi gpr racing 2008 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12671
- standeman
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo (sold)
Derbi Ktm 4t (sold)
Aprilia Sx - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=13718
dat je teller toeren aan geeft lag bij mij aan de accu de spanning was gewoon telaag .
en veder zou ik even een multimeter pakken en kijken of je uberhaupt wel stroom krijgt door de aansluitingen , zo niet heb je misschien een kabel breuk of je schakelaar doet het niet goed .
en veder zou ik even een multimeter pakken en kijken of je uberhaupt wel stroom krijgt door de aansluitingen , zo niet heb je misschien een kabel breuk of je schakelaar doet het niet goed .
-
- Beginnende Derbi fan
Mocht me accu spanning te laag zijn, hoe kan ik dat fixe?
Thx voor hulp!
Thx voor hulp!
- HOPPAH
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi DRD limited edition 2008
Het kan zijn dat je accu niet goed opgeladen wordt en er misschien iets mis is met je dynamo, maar meestal is gewoon je accu kapot en die zijn nieuw iets van 20 euro. Maar voordat je een nieuwe koopt, check eerst of die goed is aangesloten/ of de zekering nog goed is.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreem 2004: airsal 70cc, 19,5mm mikuni, yasuni R2.
derbi senda sm x-race 2007: airsal 70cc, 17,5mm delorto, metrakit thrower - Locatie: Haarlem
teller kan komen omdat je kabel stuk is, heb je een digitale teller kabel dan zou ik ff checken of je geen kabel breuk hebt en anders de aandrijving verv die zit tegen het wiel tussen je poot en je wiel in.
kwa claxon zou ik je claxon er even af halen en hem direct op de accu zetten! kijken of hij dan werkt want misschien is ie wel gewoon stuk! wat vaak ook helpt is om een beetje aan het schroefje te kutten die achter op de claxon zit!
verder moet je accu goed zijn +/- 12/14,5v is hij lager dan 12v kijk dan of je brommer nog je accu bijlaad dit doe je door met een multimeter op de + en - te meten van de ACCU, als de spanning niet boven de 13 komt dan zou ik toch even naar de spanningsregelaar gaan kijken of kijken of er geen kabelbreuk zit tussen de spanningsregelaar en accu en tussen de ontsteking en spanningsregelaar misschien maakt hij wel ergens kortsluiting op je frame aangezien meer dingen het niet doen!
kwa claxon zou ik je claxon er even af halen en hem direct op de accu zetten! kijken of hij dan werkt want misschien is ie wel gewoon stuk! wat vaak ook helpt is om een beetje aan het schroefje te kutten die achter op de claxon zit!
verder moet je accu goed zijn +/- 12/14,5v is hij lager dan 12v kijk dan of je brommer nog je accu bijlaad dit doe je door met een multimeter op de + en - te meten van de ACCU, als de spanning niet boven de 13 komt dan zou ik toch even naar de spanningsregelaar gaan kijken of kijken of er geen kabelbreuk zit tussen de spanningsregelaar en accu en tussen de ontsteking en spanningsregelaar misschien maakt hij wel ergens kortsluiting op je frame aangezien meer dingen het niet doen!
zuipen tot we kruipen, en als we kruipen nog meer zuipen