Nadat mijn vorige, oh zo lieve en mooie Derbi is gestolen, ben ik weer terug met een mooie nieuwe (2e handse) Derbi DRD Racing.
Een probleempje, de elektra doet het niet helemaal...
De digitale kilometerteller staat op standje MPH en ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik hem naar KM/H zou moeten zetten (deze stand zit er wel op volgens mij) en hij geeft bijna exact twee keer de snelheid die ik met de gps meet aan.... Als ik volgens dat ding dus 148 MPH ga, ga ik volgens de gps 75 km/h. Aangezien ik dit fenomeen nog nergens anders op internet heb gevonden vroeg ik me af of jullie toevallig enig idee hebben. Ligt dit aan een kabelbreuk of moet ik de teller/dat ding bij het wiel eens nakijken?
Ook doen de dashboard lichtjes raar als ik de knipperlichten aan zet en knipperen ze onregelmatig, soms snel, dan weer normaal. Grote kans dat dit door een kabelbreuk komt ergens volgens mij.
Iets anders wat mij direct op viel, en wat volgens mij ook niet hoort, is een geel/paars draadje dat is afgeknipt en om de kabel die naar de bougie gaat zit gedraaid. Zie foto hieronder:

Het feit dat er maar een Y/VI kabel op het draadboomschema zit en deze ook bij de bougie zit lijkt het me dat het om de kabel die hieronder rood gemarkeerd staat gaat:

Hebben jullie enig idee wat deze kabel uberhaupt doet? En zo ja, hoe hij hoort te zijn aangesloten? Het lijkt me namelijk niet dat een kabel zo los hangt vanuit de fabriek...
Bedankt alvast,
Friso