Pagina 1 van 1
Ontsteking Polini
Geplaatst: zo 16 jun 2013, 22:53
door Thomasbroeze
Ik heb sinds kort een Polini ontsteking er op, goed afgesteld niet te laat niet te vroeg,
Maar hij loopt nu zachter, hoe kan dat ???
Re: Ontsteking Polini
Geplaatst: ma 17 jun 2013, 13:53
door koekievg
Toch maar nog eens je ontstekingstijd checken.
Re: Ontsteking Polini
Geplaatst: ma 17 jun 2013, 14:54
door DaanS
Met een binnenrotor lever je wat snelheid in
Geplaatst: ma 17 jun 2013, 15:02
door Pieke
Precies, normaal zitten die ook op dikke setups waar topsnelheid toch niet echt uitmaakt.
Re: Ontsteking Polini
Geplaatst: ma 17 jun 2013, 15:36
door Joram
Daarom snap ik ook niet waarom hij hem erop heeft zitten, maargoed

Re: Ontsteking Polini
Geplaatst: ma 17 jun 2013, 16:07
door Pieke
Gasreactie is swag +1, lijkt mij.
Re: Ontsteking Polini
Geplaatst: ma 17 jun 2013, 16:12
door DaanS
Is ook zo
Re: Ontsteking Polini
Geplaatst: ma 17 jun 2013, 17:22
door Joram
Ja oké, maar op een 50cc is het beetje weggegooid geld.
Plus je levert nu snelheid in,al had ie dat vooraf ook kunnen weten wat de voors en tegens van een binnenrotor zijn.
Re: Ontsteking Polini
Geplaatst: ma 17 jun 2013, 17:44
door rené
maar je krijgt wel meer vermogen toch? en dikke gas reactie iidd

Re: Ontsteking Polini
Geplaatst: ma 17 jun 2013, 17:57
door Pieke
Waarom zou je meer vermogen krijgen? Je cilinder kan meer toeren draaien doordat er minder massa aan de krukas rond draait. Als je originele cilinder gewoon stopt bij 12K, dan gebeurt er echt niet veel meer door een binnenrotor te monteren en 13k te draaien. Je maximaal vermogen verschuift immers niet, de poorten van de cilinder zijn nog gewoon hetzelfde. Je zult in de praktijk echter wel iets meer vermogen krijgen, doordat je een andere ontstekingscurve hebt met deze ontsteking. Naar mijn mening is het de prijs die je daarvoor betaalt alleen niet waard.
Officieel is een Polini ontsteking trouwens gewoon een vliegwiel ontsteking. Geen binnenrotor dus. De rotor zit immers niet tussen de stator gemonteerd. De massa is echter wel vergelijkbaar met bijvoorbeeld een HPI (iets lichter zelfs, als ik het me goed herinner) en de prestaties zijn een stuk beter.
Re: Ontsteking Polini
Geplaatst: di 18 jun 2013, 22:13
door Thomasbroeze
Pieke schreef:Gasreactie is swag +1, lijkt mij.
Re: Ontsteking Polini
Geplaatst: di 18 jun 2013, 22:17
door Thomasbroeze
Pieke schreef:Waarom zou je meer vermogen krijgen? Je cilinder kan meer toeren draaien doordat er minder massa aan de krukas rond draait. Als je originele cilinder gewoon stopt bij 12K, dan gebeurt er echt niet veel meer door een binnenrotor te monteren en 13k te draaien. Je maximaal vermogen verschuift immers niet, de poorten van de cilinder zijn nog gewoon hetzelfde. Je zult in de praktijk echter wel iets meer vermogen krijgen, doordat je een andere ontstekingscurve hebt met deze ontsteking. Naar mijn mening is het de prijs die je daarvoor betaalt alleen niet waard.
Officieel is een Polini ontsteking trouwens gewoon een vliegwiel ontsteking. Geen binnenrotor dus. De rotor zit immers niet tussen de stator gemonteerd. De massa is echter wel vergelijkbaar met bijvoorbeeld een HPI (iets lichter zelfs, als ik het me goed herinner) en de prestaties zijn een stuk beter.
Heb er maar 170 voor betaald hoor, omdat hij was terug gestuurd en zeiden dat die het niet deed, en ik wou wel eens kijken