Knipperlichten werken niet

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
debeste95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Knipperlichten werken niet

Ongelezen bericht door debeste95 »

Hee hallo, ik heb mijn kabelboom uit de brommer liggen om te proberen mijn achterlicht te fixen. Het is het welbekende achterlicht voor de senda met ingebouwde RAW. Er zaten hiervoor geen knippers op toen ik hem kocht dus de aansluitingen zijn nog gewoon standaard van de originele knippers. Ik heb een accu eraan hangen die opgeladen is. Hier is het probleem:

De knipperlichten knipperen niet, ze branden alleen even fel en gaan dan heel zwak branden. Ik heb alles al doorgemeten en er staat gewoon ruim 12V op de kabel. Ik dacht eerst dat de spanningsregelaar stuk was dus die is onderhand ook nieuw. Als ik een los knipperlicht op de massa en de plusdraad op de oranje kabel uit de spanningsregelaar (De kabel die de puls voor de knippers aanvoert) knippert deze wel. Het knipperlicht relais doet het dus wel.

Kan dit komen doordat de kabelboom losligt en niet alles aangesloten is? Of zou die ergens sluiting maken? Of knippert hij zodanig snel dat hij gewoon lijkt te branden? En zo ja, wat voor weerstand moet ik er dan tussenzetten? (Kom alsjeblieft niet aan met die godganse dure, zogenaamde 'scooter knipperlichtweerstandjes', ik heb een moker grote voorraad elektro spullen liggen en als er een weerstandje tussenkomt knutsel ik die er mooi zelf aan vast) Of iemand die een andere mogelijke oplossing heeft? Zou wel chill zijn want word nu helemaal gek. Heb al een paar uur met m'n vader er naar zitten kijken en die zit in de installatietechniek dus heeft er ook wel het nodige verstand van en ook ik zit zelf in de beta, maar we komen er gewoon even helemaal niet meer uit. Alvast bedankt!
Pew
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '08 SOLD
Aprilia sr 50 factory '08 SOLD
Derbi Drd Evo Limited Edition 09 SOLD
Renault Megane 1.5 TDI
Tomos 50CC 1PK YOLO
Honda Crf 450 Supermotard

Re: Knipperlichten werken niet

Ongelezen bericht door Pew »

Ik denk dat het inderdaad is dat hij zo snel knippert dat hij aan lijkt te staan.

http://lmgtfy.com/?q=indicators+flashin ... motorcycle :happy:
Remylimited schreef: ik ben meer van het spuiten
debeste95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006

Re: Knipperlichten werken niet

Ongelezen bericht door debeste95 »

Pew schreef:Ik denk dat het inderdaad is dat hij zo snel knippert dat hij aan lijkt te staan.

http://lmgtfy.com/?q=indicators+flashin ... motorcycle :happy:
In dat geval wordt het enkel even kijken wat voor weerstand ik ertussen moet zetten. Knipper relais is nergens voor nodig toch met spanningsregelaar? En zou het uit kunnen maken dat de knippers voor niet aangesloten zijn dat er teveel stroom door de knippers achter gaat? Anders zet ik er zolang even een weerstandje op om de knippers voor na te bootsen.
Plaats reactie