Er zitten geen knipperlichten op mijn brommer, dit zou ik wel graag willen. Daarom dacht ik er over om er achter gewoon een led achterlicht op te zetten met ingebouwde knipperlichten, of om achterop ledstrips te maken zoals hier op de foto van derbidylan:

Hier moeten dan wel nog weerstandjes tussen komen zodat er verschil gemaakt kan worden tussen gewoon licht en remlicht.
ook moet er dan nog een klein stukje oranje ledstrip naast als knipperlicht voor achter.
Aan de voorkant wil ik dan grijs/zwart racegaas maken zoals te zien is op deze foto van Robke123:

Achter het racegaas komen dan aan iedere kant 2 oranje ledstripjes waarvan 1 het racegaas (statisch) gaat verlichten en één naar voren is gericht (richting wiel) en als knipperlicht gaat dienen.
De ledstrips achter het gaas moeten op ongeveer 40% branden als ik mijn gewone licht aan heb. Als ze gaan knipperen moeten ze de 100% lichtopbrengst geven. Er moet dus iets komen zodat als ik mijn knipperlicht aanzet allebei de stripjes uitgaan en alléén de strip aan de goede kant knippert.
Heeft iemand tips om dit voor elkaar te krijgen?
Zelf dacht ik dat dit wel zou werken:
3 standen schakelaar -->
-stand 1: Links---> draad naar knipperrelais--> klein weerstandje--->ledstrips links
-stand 2: midden--> draad naar beide ledstrips met een weerstand zodat de strips beiden gedimd zijn en statisch branden.
-stand 3: rechts--> draad naar knipperrelais--> klein weerstandje--->ledstrips rechts
Er komen dan dus aan iedere kant 2 fase draden aan de ledstrips maar er staat dan maar op één tegelijk spanning, toch?
1 draad levert dan vaste spanning en 1 draad levert dan spanning die om de seconde onderbroken wordt door het knipperrelais.
Klopt dit een beetje of zou dit niet gaan werken?
Dan heb ik nog een probleempje:
Waar haal ik een knipperlichtschakelaar vandaan voor op mijn stuur (waar dus ook de knop voor claxon etc. opzitten) maar dan met 3 standen? Normaal gesproken hebben die toch maar 2 standen?
Een andere oplossing is ook welkom!
Grtz!