Accu redelijk leeg, geen lichten/tellers meer
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Evolution #201/999
Accu redelijk leeg, geen lichten/tellers meer
Hallo,
mijn brommer deed het allemaal goed en wel tot een 2-tal dagen geleden, als ik hem wou aanzetten ging de motor wel aan maar de tellers en lichten deden het weinig/niet, ze gaven even licht maar daarna niets. Het is een elektrische teller trouwens. Dus heb ik de batterij eens gemeten en gaf hij 7v, terwijl hij een week geleden nog 12v had. Maar ik heb ermee gereden dus verwachtte wel dat deze ging opladen wat hij dus precies niet meer doet... Nu heeft mijn vader wel opgemerkt dat er vanvoor ook een draadje (geel) loshangt, komt van ergens bij het contactslot (in de buurt allesinds). Maar als we deze ietwat terug aan elkaar hielden deden de lichten/teller het nog steeds niet. Weet er iemand waar het probleem zit?
Alvast bedankt.
mijn brommer deed het allemaal goed en wel tot een 2-tal dagen geleden, als ik hem wou aanzetten ging de motor wel aan maar de tellers en lichten deden het weinig/niet, ze gaven even licht maar daarna niets. Het is een elektrische teller trouwens. Dus heb ik de batterij eens gemeten en gaf hij 7v, terwijl hij een week geleden nog 12v had. Maar ik heb ermee gereden dus verwachtte wel dat deze ging opladen wat hij dus precies niet meer doet... Nu heeft mijn vader wel opgemerkt dat er vanvoor ook een draadje (geel) loshangt, komt van ergens bij het contactslot (in de buurt allesinds). Maar als we deze ietwat terug aan elkaar hielden deden de lichten/teller het nog steeds niet. Weet er iemand waar het probleem zit?
Alvast bedankt.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Accu redelijk leeg, geen lichten/tellers meer
Accu 7V = accu dood.
Probeer eens een nieuwe accu/ of leen even een goede accu.
P.S waar komt dat gele draadje weg? de accu moet namelijk ook opgeladen worden door de ontstekings spoel.
Probeer eens een nieuwe accu/ of leen even een goede accu.
P.S waar komt dat gele draadje weg? de accu moet namelijk ook opgeladen worden door de ontstekings spoel.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Derbi fan
Kan het dat de batterij zomaar opeens dood is dan? Want hij werkte nog goed niet zo lang geleden...
En dat gele draadje weet ik niet goed van waar het komt, vind het raar dat ik nu pas heb gezien dat het los was dus heb zelf eigenlijk geen idee
En dat gele draadje weet ik niet goed van waar het komt, vind het raar dat ik nu pas heb gezien dat het los was dus heb zelf eigenlijk geen idee
-
- Derbi fan
Oké heb het gele draadje terug goed gedaan maar merk niet echt verschil, daarjuist toen ik de batterij weer even aansloot en het contact aanzette, gingen het achterlicht en mijn tellers (niet mijn voorlicht) wel even branden maar vielen daarna ook wel uit...
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07 - Locatie: Oss Noord-Brabant
-
- Derbi fan
Zeker van? Want als ik deze oplaad aan druppellader, heeft hij weer genoeg volt en kan ik rijden zonder problemen en werkt alles...
Wil het graag geloven maar vraag me af waarom je er zo zeker van bent dat de accu dood is, en niet dat hij niet wordt opgeladen door de brommer zelf...
Wil het graag geloven maar vraag me af waarom je er zo zeker van bent dat de accu dood is, en niet dat hij niet wordt opgeladen door de brommer zelf...
-
- Derbi fan
Want als ik de brommer aankick, gaan de lichten/tellers ook niet, terwijl deze toch zoiezo zouden moeten branden wanneer de brommer aanstaat? Is er dan geen probleem met verbindingen tussen spanningsregelaar enz?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Kia Cerato 2.0 16V Sport,
Derbi SM DRD Racing 07 - Locatie: Oss Noord-Brabant
jij had het over je accu die nog maar 7 volt gaf en dat is meestal einde accu
en het klopt dat als je de bromer aan kick zou je licht moeten branden ja
ik zelf rij zonder accu en heb geen teller meer maar me licht doet wel !
dus ik zou het gaan zoeken bij je onsteking/laadspoel meet de rode draad
waar je accu op zit een als de bromer loopt zonder accu of daar iets op
komt van spaning
en het klopt dat als je de bromer aan kick zou je licht moeten branden ja
ik zelf rij zonder accu en heb geen teller meer maar me licht doet wel !
dus ik zou het gaan zoeken bij je onsteking/laadspoel meet de rode draad
waar je accu op zit een als de bromer loopt zonder accu of daar iets op
komt van spaning
-
- Derbi fan
Kan close, heb het probleem opgelost, was gewoon stator die ergens geen contact meer had met de massa.
/Close.
/Close.