hallo iedereen,
ik heb dringend hulp nodig bij men derbi senda van het bjr 2009
men motor(krukas was vastgelopen) en heb me dan een andere motor met alles erop en eraan gekocht
bij de oude ontsteking die nog aan men oude blok hangt komen er maar 4 draden uit
wit,geel rood,groen,dus geen enkel probleem(oude blok)
nu aan de andere motorblok komen er zes uit
wit,geel,rood,groen en nu ook blauw en bruin(nieuwe blok)
nu heb ik dus de wit,geel,groen en rode terug aan elkaar gezet,en heb ik nog bruin en blauw over op de vervangende blok
ik dacht alles aangesloten en starten,maar neen dus
derbi wilt niet meer starten heeft geen vonken over,soms wel soms niet en als hij vonkt is het zeer zwak,dus resultaat start niet meer en staat nu dus stil,
waarvoor dienen de blauw en bruine draad moet ik die nog ergens op aan sluiten,weet het zelf nu niet meer
weet er iemand me raad zeer DRINGEND aub
alvast bedankt en groeten aan iedereen
onstekings probleem bekabeling
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Mercedes
Re: onstekings probleem bekabeling
http://www.derbi.com/images/stories/mod ... manual.pdf
In deze manual op pagina 107 kun je het schakelschema vinden.De blauwe en bruine draad gaan naar de bobine. Dus als die er niet op zitten doet de bobine niets denk ik. Maar snap niet hoe je oude blok dan werkt of wat voor bobone er op je derbi zit,
In deze manual op pagina 107 kun je het schakelschema vinden.De blauwe en bruine draad gaan naar de bobine. Dus als die er niet op zitten doet de bobine niets denk ik. Maar snap niet hoe je oude blok dan werkt of wat voor bobone er op je derbi zit,
Het is pas echt crises als het bier op is!
-
- Beginnende tuner
En op blz 109 staat een schema zonder de blauwe en bruine draad. Denk dus dat de ontsteking anders is. Misschien moet je de blauwe en bruine een s doorverbinden? LET OP DIT GOK IK MAAR. Weet niet of het goed is maar dat zou ik proberen denk ik. Is dus ook een andere bobone hier.
-
- Beginnende tuner
Of je zet de onsteking van je oude blok ff op je nieuwe
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda bjr 2009
of zou ik een andere kabelboom of cdi plaatsen