testen bezine sensor?
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Mercedes
testen bezine sensor?
Ik twijfel of mijn benzine sensor stuk is. Nieuwe is nogal duur dus wil het eerst zeker weten. Kan nergens vinden hoe je deze moet testen. Wil hem uit de tank halen en dan mijn multimeter erop zetten ( op weerstand ) en hem dan in potje benzine steken en er uit halen. Weet alleen niet wat voor waarden ik dan zou moeten meten. Iemand een goede tip?? 

Het is pas echt crises als het bier op is!
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: testen bezine sensor?
Multimeter gaat niet werken, omdat het een elektronische schakelaar is, er moet spanning overheen staan
1 kant hangt aan de massa , de andere kant gaat naar je dashboard.
Beste kan je een 2 Watt 12 Volt lampje in serie zetten.
dus : + ---- lampje ----- sensor----- massa
Als de sensor droog is, dan moet het lampje branden.
Zodra deze nat wordt(mag gewoon een bakje met water zijn), dan moet het lampje weer uitgaan.
Blijf het een rare konstruktie vinden, een printplaatje in de benzine hangen..
(bij mij lagen er een paar onderdelen los onderin de sensor, in plaats van vastgesoldeerd, blijkbaar kan de loodvrije soldeertin niet zo goed tegen de benzine...)
1 kant hangt aan de massa , de andere kant gaat naar je dashboard.
Beste kan je een 2 Watt 12 Volt lampje in serie zetten.
dus : + ---- lampje ----- sensor----- massa
Als de sensor droog is, dan moet het lampje branden.
Zodra deze nat wordt(mag gewoon een bakje met water zijn), dan moet het lampje weer uitgaan.
Blijf het een rare konstruktie vinden, een printplaatje in de benzine hangen..
(bij mij lagen er een paar onderdelen los onderin de sensor, in plaats van vastgesoldeerd, blijkbaar kan de loodvrije soldeertin niet zo goed tegen de benzine...)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;