Hoi,
Ik heb een sdr opknapper uit 2002 gekocht. Dit was een beetje een elektrische ravage, maar na een aantal uurtjes doormeten en opnieuw verbinden werkt alles weer. Het enige wat nog niet werkt is de toerenteller.
Uit de teller kwamen 3 Draden, een aarde een stroomtoevoer en een pulsenteller(oranje) het probleem zit hem in de laatste.
De vorige eigenaar heeft een gpr blok eronder gelegd met ducati bobine. De oranje draad zit nu aangesloten op een gele, rechtstreeks vanuit de lichtspoel.
Op verschillende fora las ik dat de geel-roze draad om de bougiekabel gewikkeld moet worden. Echter heb ik in heel de kabelboom geen dergelijke draad gezien.
Als volgt mijn vraag:
Werkt mijn teller (van sdr uit 2002) op pulsen direct van de lichtspoel?
Zo ja, heeft iemand een andere printplaat voor mijn toerenteller?
Zo nee, moet ik er dan een draad bij trekken?
Toerenteller derbi sdr 2002
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 85#, derbi sdr, puch z-one, puch maxi en Kasea skyhawk 5 250cc
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: Toerenteller derbi sdr 2002
Er zouden 3 draden aan moeten zitten :
Rood = + 12V via kontaktslot
Geel = licht rechtstreeks van de ontsteking
Groen/rood = massa.
Deze tellers tellen het aantal pulsen van de lichtspoel (en delen dat door 5).
Op een Ducati ontsteking werkt het wel, op een Leonelli ontsteking niet (wijst dan veel te weinig aan)
Zijn overigens niet zo betrouwbaar, ik heb de mijne al 2x kunnen vervangen...
Als je er echt 1 hebt die met 1 puls per omwenteling werkt, dan heb je 2 mogelijkheden :
Oranje draad een keer of 10 om de bougiekabel wikkelen (je krijgt dan een spoel) en vastzetten met tape en 2 kabelbinders.
Of de oranje draad op de rode draad van je CDI aansluiten.( dat is de signaaldraad voor de ontsteking)
Rood = + 12V via kontaktslot
Geel = licht rechtstreeks van de ontsteking
Groen/rood = massa.
Deze tellers tellen het aantal pulsen van de lichtspoel (en delen dat door 5).
Op een Ducati ontsteking werkt het wel, op een Leonelli ontsteking niet (wijst dan veel te weinig aan)
Zijn overigens niet zo betrouwbaar, ik heb de mijne al 2x kunnen vervangen...
Als je er echt 1 hebt die met 1 puls per omwenteling werkt, dan heb je 2 mogelijkheden :
Oranje draad een keer of 10 om de bougiekabel wikkelen (je krijgt dan een spoel) en vastzetten met tape en 2 kabelbinders.
Of de oranje draad op de rode draad van je CDI aansluiten.( dat is de signaaldraad voor de ontsteking)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
ik heb wel een kilometer/toerenteller voor je als je daar naar op zoek bent..
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 85#, derbi sdr, puch z-one, puch maxi en Kasea skyhawk 5 250cc
Heb je misschien een foto van de teller?