Ik heb een LED Achterlicht en deze brand niet als hij stationair loopt soms knippert hij wel.
wanneer ik gas geef brand hij wel vel en goed.
mijn voorlamp brand wel goed maar niet super vel.
ook als ik gas geef brand deze ook mooi vel.
hoe kan dit?
Voorlamp staat op je ontsteking, dus meer gas = feller licht, dat hoort orgineel zo.
achterlamp hoort op je accu te staan, dus altijd even veel licht.
maar zoals ik jou verhaal lees staat wss je achterlicht ook op je onsteking, en is er dus in je kabelboom om geknipt.
dus even een kabelboomschema opzoeken en eens je kabeltjes gaan na lopen. kijk eerst eens waar je kabelboom verknipt is. zal wss boven je blok, onder je zadel, of bij je koplamp zijn.
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
Heb je wel een accu in je brommer? Anders pakt hij de stroom die normaal gesproken je accu oplaadt, en dan staat hij als nog op je onsteking ipv op accu. Die accu verhelpt die dipjes waarbij te weinig stroom komt van je ontsteking.
Fabioxz schreef:
Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Zowel de koplamp als het achterlicht werkt gewoon rechtstreeks op de ontsteking.
Daar heeft de accu niets mee te maken.
Rare en goedkope oplossing trouwens..
(Beter is het om alles via de accu te doen,maar dan moet je de ontsteking gaan aanpassen om voldoende vermogen te houden..)
garfield schreef:Zowel de koplamp als het achterlicht werkt gewoon rechtstreeks op de ontsteking.
Daar heeft de accu niets mee te maken.
Rare en goedkope oplossing trouwens..
(Beter is het om alles via de accu te doen,maar dan moet je de ontsteking gaan aanpassen om voldoende vermogen te houden..)
Mijn fout, garfield heeft gelijk. orgineel staan ze beide op onsteking. led achterlicht moet wel rechtstreeks op je accu.
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
Wat normaal is zou ik zo even niet weten, er is bij de meeste zoveel aangebeund, ik had 2 derbi's en bij de een ging het achterlicht op de accu en bij de ander via de ontsteking. Als het op onsteking staat dan knippert hij bij lage toeren omdat het vliegwiel te langzaam draait om constant spanning af te leveren.
Daarom vind ik het het mooiste als je ontsteking de accu oplaad en je het licht op de accu doet, dan gaat niet alles lopen knipperen bij het stoplicht ofzo. Kan even wat werk zijn maar met een goede multimeter is het goed te doen.
Fabioxz schreef:
Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..