Universeel remlicht

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
MarijnJ
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi drd racing limited edition 2008

Universeel remlicht

Ongelezen bericht door MarijnJ »

Hallo forumleden,
Ik heb op mijn derbi (toen ik heb kocht) een universeel remlicht en knipperlicht in een. Het probleem hiermee is dat de ingebouwde knipperlichten hetzelfde branden als mijn remlicht. Ik heb ook de standaard knipperlichten erop zitten die het wel doen, maar deze vind ik niet mooi en ik wil dus eigenlijk de 2 in 1 gaan gebruiken maar ik heb geen idee hoe ik de knipperlichten goed moet aansluiten.
Vanuit het knipperlicht komen 5 draden. Een zwarte, een rode, een blauwe, een groene, en een gele. De zwarte en rode zijn voor het achterlicht en doen het gewoon. De groene, blauwe en gele lopen naar 1 aanluiter en zijn voor de ingebouwde knipperlichten.

Ik hoop dat dit genoeg info is.
Marijn
stefanwinter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Re: Universeel remlicht

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Haal je ori knippers eraf, pak de draadjes die eraan zaten en maak die vast aan de Gele, Groene en Blauwe van je nieuwe lamp.
Kijk even of ze goed om zitten, als alles goed zit werk je alle kabeltjes weer netjes weg.

Ik heb hier de kleurcodes aangehouden die jij vermeldde, werkt het niet dan klopt je beschrijving niet.

Mocht het niet lukken dan kan ik je over een paar dagen beter helpen want ik ga ook zo lampie bestellen :happy:
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Roymans
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Senda, heeft van ieder model wat.

Re: Universeel remlicht

Ongelezen bericht door Roymans »

Je hebt 5 kabels voor 4 lichten, wat waarschijnlijk betekend dat zwart de gemeenschappelijke aarde is, en de andere 4 voor je knippers links en rechts, achterlicht en remlicht zijn.

Als je de zwarte op je frame doet (of de anode (de -pool van je accu)), kan je vrij eenvoudig testen wat precies wat is door de overige draden (om en om) te verbinden met de kathode (+pool).

De aarde kan ook een andere kleur zijn, maar vaak is het zwart of groen/geel
Plaats reactie