Mooi voorbeeld van de slechte electra van een Senda. Voorlicht, achterlicht en toerenteller(analoog) krijgen voeding direct van je ontsteking. Dit is de gele draad. Om te kijken waar het probleem zit zal je alles moeten bekijken op draadbreukjes en alles doormeten.
In dit topic kan je kijken of de waardes kloppen van je ontsteking, je moet dan kijken naar de weerstand tussen de gele en groene draad:
http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... p?t=432205
Bij de meeste multimeters zit een stand dat geluid maakt als er een gesloten stroomkring is, dit is te testen door de pennen tegen elkaar aan te houden.
Met deze functie kan je kijken of draden intact zijn door het begin en eind te nemen(bij geen geluid zit er een breuk in de kabel).
Uit eigen ervaring (zelfde probleem) heb ik gevonden dat er ergens rond het luchtfilter in de draadboom 4 gele draden bij elkaar komen 1 uit de ontsteking, 1 naar toerenteller, 1 naar achterlicht, 1 naar voorlicht(via contact) en 1 naar je spanningsregelaar. Als alle drie het het niet doen zit er hoogstwaarschijnlijk de breuk ervoor. Wees dus voorbereid om je kabelboom bloot te leggen om alle draden te cheken, niet vergeten om na afloop alles weer goed in te kapselen.
Kort samengevat zal er hoogstwaarschijnlijk een breuk in de kabelboom zitten door slechte kwaliteit/ontwerp van Derbi of geklooi van oude eigenaar. In het slechtste geval is je ontsteking kapot wat een leuk prijsje heeft en een rottig klusje is zonder vliegwieltrekker.
Ik hoop dat je probleem snel is gevonden en dat je goed om kan gaan met een multimeter.
PS, dit zal waarschijnlijk niet de oorzaak zijn van je remlicht en knipperlicht.
Succes