Ik heb deze vraag al eens geplaatst in het kleine topic vragen over elektra, maar daar wordt het niet gelezen??
heb laatst mijn accu vervangen omdat me oude gewoon op was, was ook te merken in elektra: hoge snelheden aangeven terwijl ik stil stond, benzinelampje gaat branden etc. behalve bij hoge toerentallen (6000 +) werkte alles gewoon. besloot eerst om hem bij te laden, maar dit had vrij weinig nut dus vandaar besloot ik een nieuwe accu erin te doen.
Deze zit er nu 2 a 3 weken in, maar nu beginnen deze elektra problemen weer op te doen! accu word wel goed bijgeladen door de spanningsregelaar van me brom (rond 13,5 / 14 volt)
heb iemand enig idee waaraan dit kan liggen?
accu
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: accu
ik zou je graag willen helpen maar ik ben niet bekend met die digitale dashboards van derbi
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
- Derbi95
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Is niet alleen dashboars, verlichting ook! Zodra ik geen gas geef als ik stil sta en ik doe kniperlicht aan gaat voorlamp flikkeren, dashboard ook -> te zwakke/lege accu
Maar zoals ik al aangaf, de brommer laad wel de accu gewoon bij zoals het hoort
Maar zoals ik al aangaf, de brommer laad wel de accu gewoon bij zoals het hoort

- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Dat lijkt meer op een kapotte regelaar.
Deze maakt niet alleen de 14.4 Volt voor de akku (dat gedeelte werkt nog wel bij jou), maar regelt ook de spanning voor de koplamp en achterlicht af op 12 V wisselspanning.
Meet de spanning op de koplamp eens als hij stationair loopt.
Dit zou een volt of 10 moeten zijn, vanaf ongeveer 3000 toeren moet je 12 V hebben.
Kontroleer ook de zekeringhouder eens, want als die teveel weerstand heeft krijg je ook dit soort rare effekten..
De akku laadt dan wel prima op, maar kan geen stroom leveren.
Deze maakt niet alleen de 14.4 Volt voor de akku (dat gedeelte werkt nog wel bij jou), maar regelt ook de spanning voor de koplamp en achterlicht af op 12 V wisselspanning.
Meet de spanning op de koplamp eens als hij stationair loopt.
Dit zou een volt of 10 moeten zijn, vanaf ongeveer 3000 toeren moet je 12 V hebben.
Kontroleer ook de zekeringhouder eens, want als die teveel weerstand heeft krijg je ook dit soort rare effekten..
De akku laadt dan wel prima op, maar kan geen stroom leveren.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;