Beste mensen, ik heb sinds kort een Derbi Senda DRD Racing uit 2008 gekocht.
Deze heeft dus een digitale teller. De vorige eigenaar had er een lelijk voorlicht opgezet maar heeft me wel het origineel voorlicht meegegeven. Ik heb het 12v lampje verandert want het dimlicht deed het niet, en aangezien de derbi nog kleine elektrische problemen had en omdat ik niet goed weet hoe ik het nieuwe voorlicht erop moet monteren, (ik weet niet goed hoe ik het moet bevestigen aan het voorvork). (Het gaat om het 'kattenoog' voorlicht.)
Ik heb dus een lange tijd zonder voorlicht aan de brommer gewerkt om deze weer in orde te zetten. Een van die werken was onderandere een nieuwe batterij (TNT tuning 12v gel batterij) erin zetten, en alles werkte weer (claxon,achterlicht, achter remlicht, teller gaf de snelheid correct aan en toerenteller in orde). Ik had dus alles in orde gezet en alles werkte in orde, er bleef dus alleen het voorlicht over dat ik er weer moest opzetten, wel daar is het probleem..

Wanneer ik het voorlicht aansluit en het contact omdraai met de sleutel branden de voor en achter lampen zeer zwak en valt het display gewoon uit, het knippert wel even oranje tijdens de sleutel omdraai maar valt dan meteen uit, zelfs de claxon werkt niet.

Als ik dan de motor start en gas geef brand het lcd schermpje wel en toont het de correct snelheid maar dan blijven de olie en temperatuur lichtjes branden naast het schermpje

. Dus ik vroeg mij af of ik een te sterk lampje erin zou hebben gezet ofzo, al is het wel een 12v lampje gekocht bij een Honda dealer in de buurt. Of het zouden de drie kabels kunnen zijn van het voorlicht? Ik weet de volgorde niet en heb dus een beetje getest. (Blauwe kabel in het midden, geel/groen uiterst rechts en geel/grijs uiterst links). Ik snap het niet zo goed want alles werkt perfect (behalve het grootlicht indicatortje dat gewoon nooit brand zelfs als ik contact maakte, alleen het temperatuurs en olie indicatortje brandden 3-4 seconden en vielen dan uit). Totdat ik de koplamp aansluitte dan ging alles weer slecht werken. De batterij is denk ik niet kapot want hij is pas vervangen en alles werkt zonder de lampen dus dit is wel vervelend.. Sorry voor de lange uitleg maar ik heb echt hulp nodig.. Help me please!