Pagina 1 van 1

Contactslot brandt door?!

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 21:47
door Nicolas
Hallo jongens, hier ben ik dan weer.
Een nieuwe dag, een nieuw probleem :wall:
Ach, derbi en hun elektriciteit ook weer.. :emo:
Nou, ik heb onlangs een zeer merkwaardig probleem, wanneer ik de sleutel omdraaide van mijn contactslot en startte, en hem op toeren bracht in stationair, kwam er +- 5 seconden lang rook uit het contactslot, ook begon het groot-licht indicatortje te flikkeren terwijl hij gewoon op dimlicht stond. Nou is het gevolg hiervan dat mijn brommer nietmeer wil starten als ik hem nu op contact zet of niet, en als ik hem met veel moeite en aanlopen en choke hem toch aankrijg, valt hij of meteen uit, of stottert hij enorm.
Nou ik dacht eerst natuurlijk dat het probleem motorisch zat, dus carb uitgekuist enz.. Uiteindelijk hielp hier niets van dus voor de gein maar eens het kabeltje van het contactslot uitgetrokken, dus niet het stekkertje maar echt het 1 kabeltje dat ervoor zorgt dat hij uitvalt als je de sleutel omdraait. Wat blijkt? Hij start en rijdt zonder enig probleem! Uiteindelijk een ander contactslot op gezet en toen startte hij perfect en was ik blij, maar na letterlijk 10 seconden, bam grootlicht indicator flikkert en weer rook uit het contactslot.. En je raad het al, hij startte helemaal nietmeer. Dus nu heb ik 2 contactsloten doorgebrandt en kan ik nietmeer deftig rijden.. Eerlijk gezegt heb ik geen idee wat het kan zijn.. Spanningsregelaar al vervangen en heel de kabelboom ook (voorheen had hij dit probleem volgens mij ook realiseer ik me nu aangezien toevallig dit kabeltje los was toen ik hem kocht bij de tweedehands verkoper.. maar ik kende toen nog niet van brommers).
Punt is dat ik echt wanhopig wordt met dit ding. Wie biedt hulp..
Please..? :cry:

Re: Contactslot brandt door?!

Geplaatst: di 29 nov 2016, 09:41
door derbi-ftw
Slechte masse.
Kabelbreak/kortsluiting.

Alsnog spanningsregelaar nakijken.

Re: Contactslot brandt door?!

Geplaatst: di 29 nov 2016, 21:39
door garfield
Dat kan eigenlijk alleen maar een probleem met de lichtschakelaar zijn.
Het kontaktslot schakelt namelijk het licht alleen maar door naar de lichtschakelaar.

Zou toch daar gaan zoeken en bij de koplamp zelf.
De spanningsregelaar heeft er weinig mee te maken.
Als die kapot is, heb je of helemaal geen spanning meer op de verlichting of juist veel te veel.

Zit gewoon ergens een kortsluiting in..