Neutraal Aansluiten. GPR

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Gebruikersavatar
TygoW050
Derbi fan
Berichten: 80
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 19:06
Vervoersmiddel: Verkocht: Derbi GPR Racing
Verkocht: Derbi Senda X-Race
Aprilia RS 125 ROTAX
KTM Duke 125 2020

Neutraal Aansluiten. GPR

Ongelezen bericht door TygoW050 »

Beste Derbi fans,

Ik heb 2 weken geleden een Derbi GPR-50 (2007) opgehaald waarvan het motorblok niet wou starten.
Daarna heb ik de vacuüm slang en de brandstof slang aangesloten en hij deed het al... Maar ik zie geen neutraal lampje op m'n teller(Neutraal is vervangen door Brandstof). Ik heb wat onderzoek gedaan en toen bleek dat ik wel een neutraal-schakelaar in m'n blok heb. Dat snoer gaat naar m'n teller, maar m'n teller doet er niks mee. In neutraal verbind de schakelaar de aansluiting met de massa. Ik snap wel hoe het allemaal werkt maar ik snap niet hoe ik 3 volt (voor een ledje) uit m'n teller krijg die ik door kan verbinden met de schakelaar.

Ik wil dus niet dat ik een apart batterijtje(zo'n CR2032) heb voor het neutraal licht.(moet eigenlijk op de accu). Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt!
Tygo
Laatst gewijzigd door TygoW050 op vr 13 jan 2017, 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Zonder Smering, Loopt Alles Naar De Tering...
Gebruikersavatar
garfield
Pro tuner
Berichten: 967
Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Neutraal Aansluiten. GPR

Ongelezen bericht door garfield »

Dat is toch niet zo moeilijk?

Weerstandje van 470 Ohm van de rood/zwarte draad(= +12V via kontakt) naar het ledje en de andere kant van het ledje op de draad van de neutraalschakelaar.

Moet je wel even kijken wat de + en - kant van het ledje is(verkeerd om brandt ie niet namelijk..)

Heb je zo aangesloten dus.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
TygoW050
Derbi fan
Berichten: 80
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 19:06
Vervoersmiddel: Verkocht: Derbi GPR Racing
Verkocht: Derbi Senda X-Race
Aprilia RS 125 ROTAX
KTM Duke 125 2020

Re: Neutraal Aansluiten. GPR

Ongelezen bericht door TygoW050 »

Het is me gelukt, ik moest alleen de schakelaar van de teller afhalen. Mn teller maakt namelijk een gesloten verbinding. Als ik de teller er dan op heb staat het lampje altijd aan, ook in de 3 en met de teller eraf doet ie het gewoon normaal. Dus na het afknippen van het signaaldraad doet ie het. :D
Zonder Smering, Loopt Alles Naar De Tering...
Plaats reactie