Knipperlichten en toeter doen het niet?

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
JakeEpping
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 06 nov 2017, 18:06
Vervoersmiddel: brommer

Knipperlichten en toeter doen het niet?

Ongelezen bericht door JakeEpping »

Heb hier een aprilia SX staan, en heb mij laten vertellen dat die hetzelfde is als een DRD en ik ben ten einde raad dus hier ben ik

Knipperlichten doen het niet, knipperen niet en lichten niet op. Zijn als het ware dood, ookal zijn de lampjes etc gewoon goed.
Toeter heb ik een nieuwe voor gekocht, en doet het ook niet, heb al een heel klein beetje lopen stellen aan dat ding maar niet al te veel.
Ik heb een andere spanningsregelaar erop gedaan, maar daarmee deed hij ook niks
Er zijn ook een stel kabels voor ineens over, een rood met zwarte aparte, en twee geelgroene aan 1 plug op een dubbelstekker waar op de andere plug een witte zit, die ook doorloopt naar een aparte stekker,
nu begrijp ik dat rood met zwart plus is, en dat wit massa is. Geel met groen snap ik totaal niks van, heb de rode met de geelgroene aangesloten met een klein draadje en toen brandde mijn zekering door. Later heb ik de rode direct aangesloten op een knipperlicht en brandde mijn nieuwe zekering door.

Ik snap er werkelijk niks meer van, als ik bij de spanningsregelaar zit bij de oranje stekker en ik doe de min op de min van de accu, geeft hij 12 volt aan, en als ik mijn knopje overgooi van de knipperlichten zit er ineens 0.05 volt op.

Weten jullie toevallig wat dit kan zijn?
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: Knipperlichten en toeter doen het niet?

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

je zou het beste eens kunnen kijken of je nergens kortsluiting hebt, verder zou ik eens op internet zoeken naar kabelboom diagrammen en kijken welke het beste met de jouwe overeenkomt om van daaruit proberen te leren welke kabel bij welke functie hoort. Dan vervolgens te kijken of ze stroom doorlaten wanneer jij het verwacht e.d.
Plaats reactie