derbi senda LED

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
joeskess
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 22:01
Vervoersmiddel: derbi senda X-race 2006

derbi senda LED

Ongelezen bericht door joeskess »

ik heb nu een paar maanden mijn Derbi Senda X-race van 2006. ik heb alle lichten origineel maar wil de achterlamp vervangen voor zo'n LED achterlicht met geïntegreerde knipperlichten en voor dan andere Led knipperlichten. Ik weet dat er dan weerstandjes tussen moeten maar wat voor een weerstandjes moeten het zijn? en sluit ik ze de dan op elk knipperlicht apart aan? hoe werkt dit met het achterlicht?
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: derbi senda LED

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

je hebt dan zoiets nodig: https://www.banggood.com/Motorcycle-Tur ... rehouse=UK

Verder zou je je achterlicht eigenlijk op je accu aan moetten sluiten in plaats van direct op je spanningsregelaar. Dit omdat je leds gevoelig zijn en kunnen gaan knipperen of zelfs uit gaan als je geen gas geeft. Maar als ik heel eerlijk ben is dit wel iets als je niet handig met electra bent en de juiste materialen wilt kopen dat je makkelijk je brommer erdoor verbeunt en met slordige onbetrouwbare verlichting komt te zitten

als je alles met connectoren met een krimptang gaat maken krijg je heel veel punten die los kunnen en ook zullen gaan met kortsluiting als gevolg. Ik ben zelf aan de slag gegaan met een solderbout en heb een deel van mn kabelboom aangepast om zo ledverlichting voor en achter te kunnen hanteren en ook led knipperlichten.
joeskess
Banden plakker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 22:01
Vervoersmiddel: derbi senda X-race 2006

Re: derbi senda LED

Ongelezen bericht door joeskess »

Ik ben inderdaad niet echt van elektra. Ik zal nog even goed nadenken over wat ik ga doen. Bedankt voor je reactie.
Plaats reactie