derbi gpr stopt er mee tijdens het rijden

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
piotrb
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 09:14
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 2007

derbi gpr stopt er mee tijdens het rijden

Ongelezen bericht door piotrb »

hallo,

Ik heb een derbi gpr 50 en hij stopt er mee tijdens het rijden het gebeurde opeens toen ik naar huis toe ging.
heb tot nu toe mijn bobine + cdi vervangen en mijn ontsteking en de bougie dop.
Het lijkt er voor mij op dat ik geen benzine krijg maar volgens mijn vader is het de elektronica.
ik heb de carb al schoongemaakt en de benzine kraan is ook vervangen
Wie kan mij helpen met dit probleem?
Gebruikersavatar
Oreo
Schakelrijder
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 12:58
Vervoersmiddel: Tomos A35 (snor)
Tomos 4TL (2 keer)
Derbi Senda DRD X-treme
Honda MTX-SH
Volkswagen Golf 1.8 Milestone
Locatie: Ter Aar

Re: derbi gpr stopt er mee tijdens het rijden

Ongelezen bericht door Oreo »

Hoi. Check anders eerst even wat het probleem is. Electronica checken: Draai je bougie uit de cilinder, sluit hem weer aan op de bougiedop, hou hem ergens op je frame en kick. Vonkt hij goed en regelmatig? Check ook gelijk even de kleur van de elektrode in je bougie, die moet ongeveer de kleur van koffie verkeerd zijn.
De benzine kan je checken door te kijken of er benzine in de vlotterbak van je carburateur komt wanneer je kickt.
No free rides, gas or ass!
piotrb
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 09:14
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 2007

Re: derbi gpr stopt er mee tijdens het rijden

Ongelezen bericht door piotrb »

hallo.
de brommer krijgt een vonk en redelijk regelmatig de bougie is ook mooi er zit btw ook een nieuwe bougie op.
maar als ik nu een stukje ga rijden dan gaat het op het begin goed maar na een paar honderd meter dan zakt hij eerst helemaal weg en soms komt hij terug (als ik dan zelf gas geef). maar als hij uitvalt dan moet ik eerst een paar min wachten tot ik hem kan starten.
als ik gas geef in zijn vrij dan gaat het eerst goed en daarna is het alsof de tijd niet meer goed staat dan gaat hij onregelmatig een vonk geven lijkt mij of hij krijgt geen benzine dus kan het de fout zijn van het membraan of zal het daar niet aanliggen? maar ik kan dan wel nog rijden een stukje tot hij weer wegvalt.
piotrb
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 09:14
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 2007

Re: derbi gpr stopt er mee tijdens het rijden

Ongelezen bericht door piotrb »

het valt mij wel op als hij uitvalt dat mijn spanningsregelaar ook warm is zal dit het probleem kunnen zijn want mijn lichten werken dan wel nog.
piotrb
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 09:14
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 2007

Re: derbi gpr stopt er mee tijdens het rijden

Ongelezen bericht door piotrb »

Ik heb het probleem gevonden ik moest alleen mijn carb goed schoon maken en dat heb ik nu net gedaan.
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: derbi gpr stopt er mee tijdens het rijden

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

Misschien reageer ik wat laat en is het probleem al verholpen maar het klinkt mij in de oren als een typische warmloper :emo:
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
piotrb
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 08 mei 2018, 09:14
Vervoersmiddel: derbi gpr 50 2007

Re: derbi gpr stopt er mee tijdens het rijden

Ongelezen bericht door piotrb »

Er zit ook een nieuwe cilinder op daarom ging ik er niet van uit want hij reed wel en met een warmloper dan gaat dat niet meer (heb al op mijn scooter een warmloper gehad)
Xtreme-R
Beginnende tuner
Berichten: 214
Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125
Locatie: Drenthe

Re: derbi gpr stopt er mee tijdens het rijden

Ongelezen bericht door Xtreme-R »

piotrb schreef:Er zit ook een nieuwe cilinder op daarom ging ik er niet van uit want hij reed wel en met een warmloper dan gaat dat niet meer (heb al op mijn scooter een warmloper gehad)
Prima :thumbup:
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
:wave:
Plaats reactie