Bij regen valt de brommer uit!

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
lvlupp01
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 19 mar 2018, 08:58
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 2008

Bij regen valt de brommer uit!

Ongelezen bericht door lvlupp01 »

Hallo iedereen,

Ik heb een best (groot) probleem!
elke keer dat ik met nat weer rij (maakt niet uit of de wegen nat zijn of dat het regent) valt mijn brommer uit na ongeveer 2 km.
ik heb de bougie al vervangen en een waterdichte bougie dop gekocht, ook heb ik de kabel van de bobine naar de bougie na gecheckt en die was nog helemaal goed, ik heb ook de rode en groene draad doorgemeten die uit je bobine komen en die metingen waren goed.

Weet iemand wat er aan de hand is!!!!


Groet,

Thom
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Bij regen valt de brommer uit!

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

En dit gebeurt alleen met nattigheid, zeker weten?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
lvlupp01
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 19 mar 2018, 08:58
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 2008

Re: Bij regen valt de brommer uit!

Ongelezen bericht door lvlupp01 »

derbi-ftw schreef:En dit gebeurt alleen met nattigheid, zeker weten?
Ja dit gebeurt alleen bij nattigheid.

Alleen het probleem is nu nog erger geworden want mijn rechter knipperlicht werkt niet meer en mijn licht ook niet meer (voor + achter)
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Bij regen valt de brommer uit!

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Als je zeker weet dat het alleen met nattigheid gebeurt, lijkt het erop dat er ergens water komt.

Wellicht ergens bij je accu of contactslot kabelboom. Probeer zo veel mogelijk eerst af te dichten tegen de regen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Bij regen valt de brommer uit!

Ongelezen bericht door Erwin P »

Trek je kabel vanaf je ontsteking naar je spanningsregelaar er eens uit en maak deze eens goed dicht. Als hij dan hetzelfde probleem geeft kun je je hele accu/verlichting deel uitsluiten.

Zelfde geldt voor je stopdraad. Als je die er uit trekt kun je hem niet meer stoppen met je contact slot, maar gewoon uit laten vallen. Als het probleem dan weg is zit het in je contactslot(bekabeling).
lvlupp01
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 19 mar 2018, 08:58
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 2008

Re: Bij regen valt de brommer uit!

Ongelezen bericht door lvlupp01 »

Erwin P schreef:Trek je kabel vanaf je ontsteking naar je spanningsregelaar er eens uit en maak deze eens goed dicht. Als hij dan hetzelfde probleem geeft kun je je hele accu/verlichting deel uitsluiten.

Zelfde geldt voor je stopdraad. Als je die er uit trekt kun je hem niet meer stoppen met je contact slot, maar gewoon uit laten vallen. Als het probleem dan weg is zit het in je contactslot(bekabeling).
Dit stopdraad is dat een draad die in je bobine zit bij het woordje stop? Want die heb ik namelijk niet, of zijn het die 2 plastic connectors waar meerdere draden met zon klik ding aan elkaar zitten?
Plaats reactie