Elektrische start derbi drd evo (gpr) draait los rond

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
HVG
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 16 dec 2018, 21:39
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 Red Lion

Elektrische start derbi drd evo (gpr) draait los rond

Ongelezen bericht door HVG »

Ik heb sinds een aantal dagen een derbi drd evo limited edition (van ik geloof 2009). Hiervoor had ik een gpr die eerst fantastisch elektrisch startte, maar na een tijdje draaide van de gpr de elektrische start los rond (ja, hij draaide maar sloeg niet aan). Accu opgeladen maar dat hielp niks.

Nu heb ik de evo en die had al meteen bij aankoop hetzelfde probleem, een los ronddraaiende elektrische start... weet iemand wat dit kan zijn? Ik dacht zelf aan iets van tandwielen in het blok die zijn losgeschoven maar wil liever zekerheid voor ik het blok ga openschroeven.......

Thanks!!!
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Elektrische start derbi drd evo (gpr) draait los rond

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Ik zeg het heel zacht... maar volgens mij is dit een Derbi kwaaltje. Denk niet dat de tandwielen verschoven zijn, trek eerst maar eens de startmotor los en test deze rechtstreeks op een accu, dikke kans dat het tandwiel niet meer uitschuift van de startmotor, waardoor hij niet tussen de tandwielen komt en dus de motor niet ronddraait. Dus even de startmotor loshalen en testen. Mocht ie niet naar buiten schuiven, dan is het een optie de startmotor uit elkaar te halen en goed schoon te maken en nakijken. Doet hij het dan nog niet, word het helaas een nieuwe kopen ben ik bang... Schuift het tandwiel wel naar buiten, laat het dan even weten, dan zal het inderdaad verder in het blok zitten.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
mikevdweele
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 11:32
Vervoersmiddel: - **Verkocht** Derbi drd evo limited edition #075/999 met SCR Corse Chrome bovenlangs.
- Beta RR Track 50 2021

Re: Elektrische start derbi drd evo (gpr) draait los rond

Ongelezen bericht door mikevdweele »

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem gehad als jij nu hebt.
Je kunt ook de ontstekingskap eraf halen en kijken of dat hij wel het vliegwiel laat draaien.
Dan hoef je niet de hele elektrische start eraf te halen.

Bij mij was het probleem dat hij net niet hard genoeg draaide waardoor hij niet aansloeg.
Nadat ik mijn accu had vervangen starte hij meteen.
DVP
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 10 jun 2019, 13:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO Limited Edition

Re: Elektrische start derbi drd evo (gpr) draait los rond

Ongelezen bericht door DVP »

Ik heb ook een probleem met de startmotor van een Evo lTD, en wil deze ook gaan demonteren om te controleren op de juiste werking. Kan me iemand vertellen of je voor demontage de blokolie moet aftappen? Of gaat deze rechtstreeks naar het vliegwiel.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Elektrische start derbi drd evo (gpr) draait los rond

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

DVP schreef:Ik heb ook een probleem met de startmotor van een Evo lTD, en wil deze ook gaan demonteren om te controleren op de juiste werking. Kan me iemand vertellen of je voor demontage de blokolie moet aftappen? Of gaat deze rechtstreeks naar het vliegwiel.
Bij de linkerkant van het Derbi motorblok hoef je de versnellingsbak olie niet eraf te halen. Je kunt dus zonder problemen het vliegwiel, ontsteking, startmotor, bendix demonteren en monteren.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie