mijn accu laadt niet!

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
wisseolivier
Derbi fan
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 14 jul 2019, 23:49
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro 2011

mijn accu laadt niet!

Ongelezen bericht door wisseolivier »

Hoi allemaal, na een paar keer in de avond te hebben gereden kwam ik er snel achter dat mijn licht het niet deed. Mijn knipperlichten gingen ook niet als behoren dus dacht ik al snel dat de accu de boosdoener was. Eenmaal opgeladen deed mijn licht het enkele uren om vervolgens weer te stoppen met branden, hij laadt dus helemaal niet bij. Zowel stationair lopend als motor uit is het voltage op de accupolen om en nabij de 11.30VOLT. Wie kan mij helpen? Zit met mijn handen in mijn haar om wat precies te doen.
wisseolivier
Derbi fan
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 14 jul 2019, 23:49
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro 2011

Re: mijn accu laadt niet!

Ongelezen bericht door wisseolivier »

iemand die al een oplossing heeft voor dit topic?
Derb01
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 29 jun 2019, 12:15
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: mijn accu laadt niet!

Ongelezen bericht door Derb01 »

Spanningsregelaar, ik had t zelfde, display spacede hem de panne uit, knipperlichten knipperde niet en koplamp deed niets (accu laade dan wel weer) ma grote kans dat je spanningsregelaar stuk is, al eens geprobeerd zonder accu?
wisseolivier
Derbi fan
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 14 jul 2019, 23:49
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro 2011

Re: mijn accu laadt niet!

Ongelezen bericht door wisseolivier »

ja, zonder accu gingen de knipperlichten heel zwak maar wel goede timing zoals het hoort. wat is precies de spanningsregelaar? is dat het zwarte kastje waar je bobine ook zit? of is het dat zilveren blokje aan de linkerkant achter de kap?
wisseolivier
Derbi fan
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 14 jul 2019, 23:49
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro 2011

Re: mijn accu laadt niet!

Ongelezen bericht door wisseolivier »

en bij welke draad moet ik gaan meten?
Derb01
Beginnende Derbi fan
Berichten: 49
Lid geworden op: za 29 jun 2019, 12:15
Vervoersmiddel: Schakelbrommer

Re: mijn accu laadt niet!

Ongelezen bericht door Derb01 »

De spanningsregelaar is dat zilveren (alluminium) kasje links bij de accu, meten doe je gewoon rechtstreeks op de accu (let op wel ff een flinke spuit gas geven) ik meette laatst +-16v (en mijn knipperlichten waren toen statisch) heb me laten vertellen dat een goede spanningsregelaar MAX 14.4v door mag laten (nogsteeds gewoon op de accu meten) heb mn regelaar vervangen en mn knipperlichten werken weer, evenals mn koplamp (ik meet nu ook +-14v met volgas)
wisseolivier
Derbi fan
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 14 jul 2019, 23:49
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro 2011

Re: mijn accu laadt niet!

Ongelezen bericht door wisseolivier »

heb ik gedaan op de accu, daar meet ik sowieso lager dan die waarde (ligt eraan hoe vol de accu nog is van het bijladen). opgeladen wordt hij dus niet, dat weet ik al. maar is er ook een manier om te meten of je spanningsregelaar kapot is? of gewoon een kwestie van een nieuwe kopen en dan hopen dat hij het doet?
Plaats reactie