Loopt niet, poft uit uitlaat originele ontsteking

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
HVG
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 16 dec 2018, 21:39
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 Red Lion

Loopt niet, poft uit uitlaat originele ontsteking

Ongelezen bericht door HVG »

Mijn vliegwiel is eerder deze week van mijn krukas gekomen (vraag me niet hoe, het is gebeurd) en sindsdien loopt mijn brommer niet en knalt deze bij hard aanlopen uit de uitlaat.

Mijn ontsteking is origineel, bougie, bougiedop bobine zijn vervangen en mijn cilinder, krukas zuiger etc. Heb ik allemaal nagekeken. Allemaal in orde.

Nu is mijn vraag, is mijn ontstekingsspoel kapot? Er lijkt een draad vanaf te zijn op de ontsteking zelf (er horen er volgens mij 3 te zitten, er zitten er 2). De ontsteking zelf staat nog goed op tijd en er zit weer een nieuw vliegwiel op.

Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Loopt niet, poft uit uitlaat originele ontsteking

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ploffen uit de uitlaat is vaak een ontsteking probleem. Het kan zijn dat het de spoel is (omdat je de rest al vervangen hebt).
Er horen 3 draadjes op de spoel te zitten: groen / wit / rood
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
HVG
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 16 dec 2018, 21:39
Vervoersmiddel: Aprilia SX50 Red Lion

Re: Loopt niet, poft uit uitlaat originele ontsteking

Ongelezen bericht door HVG »

Bedankt, daar zit het probleem... er zitten er 2 op, groen en geel, en de meest linkse lijkt simpelweg verdwenen te zijn. Ik ga een nieuwe bestellen, nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Loopt niet, poft uit uitlaat originele ontsteking

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

HVG schreef:Bedankt, daar zit het probleem... er zitten er 2 op, groen en geel, en de meest linkse lijkt simpelweg verdwenen te zijn. Ik ga een nieuwe bestellen, nogmaals bedankt!
De rode draad zit op de pick-up van de stator (en klein zwart blokje). Deze zorgt ook voor de vonk/timing.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie