Geen vonk

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Nielsrh
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08 mar 2020, 22:07
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2005

Geen vonk

Ongelezen bericht door Nielsrh »

Ik heb laatst een Derbi SDR gekocht uit 2005 maar er is veel met de elektriciteit geknoeid. Hij startte goed maar nadat ik er een andere cilinder erop heb gezet en alle kabels langs ben gegaan wilt hij niet meer vonken. Ik heb een nieuwe cdi gekocht en vonkt nog steeds niet. Op alle schema’s die ik tegen gekomen ben kloppen de kleuren niet. De bougie heeft even gevonkt nadat ik de rood zwarte kabel uit de cdi had gehaald. Maar nu vonkt hij niet meer. Iemand tips of een manier om alles door te meten, misschien is me contact stuk?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Geen vonk

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Heeft de CDI massa? bijvoorbeeld aan het frame.
Zijn alle draden van de ontsteking spoel goed aangesloten met de CDI?

Contactslot kun je testen door deze los te koppelen (stekker) mocht die wel vonken, is het contactslot defect.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Nielsrh
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08 mar 2020, 22:07
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2005

Re: Geen vonk

Ongelezen bericht door Nielsrh »

derbi-ftw schreef:Heeft de CDI massa? bijvoorbeeld aan het frame.
Zijn alle draden van de ontsteking spoel goed aangesloten met de CDI?

Contactslot kun je testen door deze los te koppelen (stekker) mocht die wel vonken, is het contactslot defect.
Zover ik weet wel en ze hebben ook allemaal goede weerstand en toen ik de zwart-rode (stop) kabel los maakte vonkte hij slecht en daarna ineens niet meer. Ik denk wel dat het iets elektrische is
Nielsrh
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 08 mar 2020, 22:07
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2005

Re: Geen vonk

Ongelezen bericht door Nielsrh »

Nielsrh schreef:
derbi-ftw schreef:Heeft de CDI massa? bijvoorbeeld aan het frame.
Zijn alle draden van de ontsteking spoel goed aangesloten met de CDI?

Contactslot kun je testen door deze los te koppelen (stekker) mocht die wel vonken, is het contactslot defect.
Zover ik weet wel en ze hebben ook allemaal goede weerstand en toen ik de zwart-rode (stop) kabel los maakte vonkte hij slecht en daarna ineens niet meer. Ik denk wel dat het iets elektrische is
Ook merkte ik dat er van het contact slot 5 stekkers vanaf komen er er 3 uit komen en ik heb geen idee waar de andere 2 stekkers zijn gebleven ik mis de bruine en gele kabels
Plaats reactie