Derbi start, maar elektronica doet het niet

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
WillieS
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 02 apr 2020, 17:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2008

Derbi start, maar elektronica doet het niet

Ongelezen bericht door WillieS »

Mijn derbi SM uit 2008 heeft sinds een paar weken problemen met de elektronica. Hij start en loopt goed, maar verder werkt helemaal niets van de elektriciteit (bijv. lichten en toerenteller). Dit probleem begon eerst geleidelijk waarbij de lichten etc. het alleen nog bij hoge toeren deden, maar nu doet niets het.

Ik dacht dat het met de aarde te maken zou kunnen hebben, maar alles is goed geaard. Ik heb ook de weerstand van de aarde van de CDI (dus op het frame) naar de groene draad die een aansluiting heeft. Deze was 88 kOhm (als ik het goed afgelezen heb).

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen veroorzaken?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi start, maar elektronica doet het niet

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Klinkt heeel erg als de spanningsregelaar. Verder accu nog in orde en remlicht doet het ook niet?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
WillieS
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 02 apr 2020, 17:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2008

Re: Derbi start, maar elektronica doet het niet

Ongelezen bericht door WillieS »

De accu heb ik ertussen uit gehaald. Ik heb een nieuwe spanningsregelaar erop gezet en nu doet bijna alles het weer. Alleen de toerenteller doet het pas vanaf 5000 toeren, en het achterlicht/remlicht/knipperlicht doen het allemaal niet. Maar ik neem aan dat dit te maken heeft met het rijden zonder accu (?).

Bedankt voor je reactie derbi-ftw
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Derbi start, maar elektronica doet het niet

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ja als het goed is wel, het remlicht (en dacht ook het knipperlicht) gaat normaal gesproken echt via de accu.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie