Verlichting werkt niet, wie kan mij helpen

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Zwollee
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 23:15
Vervoersmiddel: Brommer

Verlichting werkt niet, wie kan mij helpen

Ongelezen bericht door Zwollee »

Hoi,

Ik heb een Derbi Senda Xtreme uit 2006, orgineel behalve de uitlaat.

Na een lang stuk toeren kwam ik erachter dat mijn voor en achterlamp het niet meer deden. Brommer loopt wel, alleen voor en achterlicht doen het niet.

De toeter, knipperlicht en remlicht doen het wel want deze zitten op de accu aangesloten.

Accu was al niet helemaal goed en was leeg/aan het eind van zijn leven. Accu binnen 2 min opgeladen en toen brommer aangedaan en het licht brande voor 30 sec en viel dan weer uit.

Vervolgens nieuwe accu op gekomen maar vanaf toen komt er helemaal geen licht meer uit de voor en achterlamp.

Voor en achterlicht word door de spoel opgewekt en we zijn een aantal dingetjes gaan doormeter.

De gele draad(verlichting, volgens t internet) van de spoel naar de spanningsregelaar doet t gewoon en zit geen breuk of wat dan ook in.

De gele draad vanaf de spoel, nog voor de cdi doorgemeten, komt op ongv 2 volt max, dat moet 12 zijn dacht ik? H4 lampje op aangesloten en brand niet.

Vliegwielkapje losgehaald en niks raars te zien, voor wat ik zo kan zien.

Kan de lichtspoel kapot zijn en hoe zal ik dat kunnen meten?

Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag.

Mvg,

Sem
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Verlichting werkt niet, wie kan mij helpen

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

De ontstekingspoel (licht) kan defect zijn, dan zou je deze door moeten meten op weerstand (Ohm).
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie