Digitale teller gaat niet uit

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
cokat
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 05 jul 2020, 20:22
Vervoersmiddel: DRD R PRO

Digitale teller gaat niet uit

Ongelezen bericht door cokat »

Pas een Pro gekocht uit 2013 met een paar probleempjes. Één daarvan was dat de brommer niet uitging als je de sleutel op off zette. Dankzij dit forum snel het probleem gevonden en verholpen. De brommer gaat weer uit en kan niet gestart worden met de sleutel uit het contactslot.
Ik had gehoopt dat daarmee ook een ander probleem opgelost zou zijn maar helaas.

Dat probleem is dat de digitale teller niet uitgaat. Om te beginnen is er een nieuwe accu geplaatste. Dan reset de digitale teller En gaat weer uit. Als je de sleutel op on zet, start de digitale teller en is verlicht ook, prima to zover.
Als je vervolgens de sleutel op off zet en eruit haalt, blijft de teller aan staan. Niet meer verlicht dan maar wel volledig actief.
Als ik het elektrisch schema bekijk, heeft de teller een constante voeding en op een andere pin voeding vanaf het contactslot die, zo denk ik, de computer doorgeeft dat hij aan moet als er stroom op komt. Je zou verwachten dat als die stroom op die pin wegvalt, de teller weer uit zou gaan.

Wie weet hoe dit komt of heeft dit eerder gehad en kan mij helpen?

Thx
Plaats reactie