Brommer pakt geen stroom van accu o.d.

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
Gebruikersavatar
Lars82NL
Derbi fan
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:15
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD X-Treme Limited Edition 2017
Locatie: Bergschenhoek

Brommer pakt geen stroom van accu o.d.

Ongelezen bericht door Lars82NL »

Beste lezer,

Na veel gebeun aan mn brommer ga ik 't toch opnieuw vragen: Kent iemand dit probleem/de oplossing
Ik kloot nu al maanden met hetzelfde probleem, mijn electra wil niet werken. Al zet ik contact aan, gaat mijn schermpje of achterlicht etc niet aan. al start ik hem zelfde verhaal, behalve mijn voorlicht en het lampje van grootlicht, die werken wel al brand het lampje op mijn teller van grootlicht alleen boven 2k toeren ofzo anders wekt die te weinig stroom op ofzo.
Nu heb ik al van alles geprobeerd: nieuwe accu, nieuwe zekering, nieuwe spanningsregelaar, zoeken naar kabelbreuk, friemelen aan de kabels etc maar niets werkt. 'T probleem startte vorig jaar toen mn teller ineens niet de tijd en trip wilde onthouden als ik hem aan en uitzette. daarna werkten ineens de knippers en toeter niet meer. Daarna als ik mijn knippers aan deed ging mn schermpje knipperen en viel hij daarna uit en werkte die pas na 5 min weer en daarna werkte ineens niets meer. Later ging alles nog eens opnieuw aan toen ik een keertje keihard over de dijk scheurde en keilang vol gas reed, maar de pret was na een paar minuten weer over. Kent iemand dit probleem of weet iemand de oplossing? Want ik ben nu wel klaar met mn hand uitsteken en een fietslampje achterop mn brommer terwijl t een gloedjenieuwe brommer is uit 2017. Alvast bedankt voor jullie reacties!
RubenS
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 09 nov 2020, 12:01
Vervoersmiddel: Kawasaki Kfx-700

Re: Brommer pakt geen stroom van accu o.d.

Ongelezen bericht door RubenS »

Lijkt me een missende massa.
Dit kan je maar op 1 manier troubleshooten, schema erbij en doormeten.
Ik heb inmiddels al 10 tallen draadbomen hersteld en nieuw gebouwd.

Belangrijk om te weten, je verlichting (behalve remlicht) komt rechtstreeks van de spanningsregelaar af in wisselspanning, al het overige is gelijkspanning. (laadspanning en accu)
Deze 2 circuits lopen apart maar delen dezelfde massa.

Dus je begint bij het begin en dat is de spanningen checken op het contactslot en je massa's
Plaats reactie