Derbi senda ontsteking

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
70cc.tuner
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 09 jan 2021, 19:22
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme

Derbi senda ontsteking

Ongelezen bericht door 70cc.tuner »

Hoii, ik heb een derbi senda xtreme.
Ik ben hem opnieuw aan het opbouwen maar ik snap niks van de ontsteking. Hij wilt niet meer aangaan ook niet met remreinger. Als ik hem een paar keer kick dan komt er een gruwelijke knal uit de uitlaat, staat de ontsteking te vroeg of te laat en welke kant moet ik hem opzetten. Op die grondplaat zit geen gleufje dus ik weet niet hoe hij hoort te staan.

Help :sad:
MennoVE
Beginnende Derbi fan
Berichten: 27
Lid geworden op: di 05 jan 2021, 15:13
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme -05

Re: Derbi senda ontsteking

Ongelezen bericht door MennoVE »

70cc.tuner schreef:Hoii, ik heb een derbi senda xtreme.
Ik ben hem opnieuw aan het opbouwen maar ik snap niks van de ontsteking. Hij wilt niet meer aangaan ook niet met remreinger. Als ik hem een paar keer kick dan komt er een gruwelijke knal uit de uitlaat, staat de ontsteking te vroeg of te laat en welke kant moet ik hem opzetten. Op die grondplaat zit geen gleufje dus ik weet niet hoe hij hoort te staan.

Help :sad:
Als het goed is zijn er genoeg foto's op het internet om de stand te vinden van de grondplaat maar er zit een gleuf in waar de kabels door gaan dat ze naar buiten gaan als het goed is zit het daar ergens in de buurt. ik kan eventueel wel een foto sturen van mijn ontsteking?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Derbi senda ontsteking

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

vgm zit bij de NT de opening voor de kabel in de grondplaat linksboven. dus dan kan je hem niet verkeerd hebben.
PS, er zit altijd wel een klein streepje op het randje, maakt vaak is het een beetje vuil etc.
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Derbi senda ontsteking

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Je moet hem streepje op streepje hebben, of een aantal graden berekend afwijkend. Anders staat de ontsteking niet op tijd en zal hij niet op juiste moment ontsteken. Dit zal leiden tot het niet willen lopen, slecht willen lopen of het krijgen van backfires door uit- of inlaat. Op een NT blok staat een pijltje linksbovenin het carter op een nokje waar de grondplaat tegenaanvalt, op OT is dat een rondje of streepje. Op je grondplaat zit ook een streepje gegraveerd.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
RubenS
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 09 nov 2020, 12:01
Vervoersmiddel: Kawasaki Kfx-700

Re: Derbi senda ontsteking

Ongelezen bericht door RubenS »

Streepje (driehoekje) staat bovenin carter.
Plaats reactie