knipperlicht weerstand

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
teijeG
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 21 okt 2020, 19:01
Vervoersmiddel: Beta rr track 2013

knipperlicht weerstand

Ongelezen bericht door teijeG »

hallo allemaal, ik heb onlangs led knipperlichten gekocht , toen ik ze installeerde bleken ze heel snel te knipperen. Toen heb ik me laten vertellen dat je er dan knipperlicht weerstandjes moest tussen doen. Die heb ik dan ook besteld en gemonteerd. Na het monteren van de weerstanden willen de knipperlichten niet meer knipperen (ze gaan niet meer aan) wel op het dashboard knippert het lampje van de pinkers. als ik ze volledig afkoppel brand er geen lichtje op het dashboard. wat zou dit kunnen zijn of wat doe ik verkeerd? alvast bedankt voor jullie reactie!
RubenS
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 09 nov 2020, 12:01
Vervoersmiddel: Kawasaki Kfx-700

Re: knipperlicht weerstand

Ongelezen bericht door RubenS »

De grootste fout die gemaakt wordt is dat men niet naar het schema kijkt van de brommer.
Het lampje op je dashboard pakt namelijk de massa van het knipperlicht circuit die niet gebruikt word.

Dus knipperlicht naar rechts, lampje op het dashboard pakt dan de massa van links en vice versa.

Ga je ledpinkers plaatsen en nog eens weerstanden overeen gooien dan krijg je dit soort geneuzel.
Haal het lampje maar eens uit je dashboard, dan werken de pinkers weer.

Beste oplossing is om dashboard lampje uit te nemen, de 2 draden (paars en roze dacht ik) door te knippen en deze met 2 diodes aan de ene kant van het lampdraadje en 2e draadje naar de massa.
Plaats reactie