instelbare cdi

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

instelbare cdi

Ongelezen bericht door BE_STEF »

beste

ik heb een derbi senda xtreme euro 4 , helemaal standaard alleen een leovince x fight met een ring erin. Ik vind de powerband wat klein dsu zou een onbegrensde cdi willen kopen ( https://www.ezrider.nl/product/onbegren ... da-euro-4/ ) maar toch max 56 willen rijden ( ik woon in belgie zegt genoeg denk ik ). wat is jullie mening van deze instelbare cdi en begrensd hij op toeren of op snelheid. als ik deze monteer gaat hij dan nog 55 rijden of niet. en gaat hij wat goed lopen of totaal niet, en moet ik de sproeier aanpassen heb nu nog de standaard sproeier.
hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik weet niet zoveel van brommers.

alvast bedankt Stef.
gpr050
Tuner
Berichten: 400
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: instelbare cdi

Ongelezen bericht door gpr050 »

Beste Stef, helaas heb ik geen ervaring met zo’n instelbare cdi. Ik betwijfel of je er veel me opschiet, omdat het motortje aan alle kanten nog begrenst, geknepen wordt. Ik denk dat je meer bereikt door het toerengebied beter te gebruiken. Ik zou om te beginnen de uitlaatprop stapje voor stapje uitboren. Hierdoor gaat’ie natuurlijk harder lopen maar als je dat bijv kunt limiteren op 65km/u kan je daarna door bijv het voortandwiel 2 tanden kleiner te nemen, terug brengen naar +/- 55km/u. Wat je hierdoor bereikt is dat je sneller optrekt, en de brommer feller/krachtiger aanvoelt, en daarnaast laat je het blok beter ademen waardoor ‘ie in hogere toeren beter loopt. Succes
BE_STEF
Derbi fan
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 09 aug 2020, 08:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2018

Re: instelbare cdi

Ongelezen bericht door BE_STEF »

oke bedankt denk dat ik hem eens goed ga laten afstellen,zal ook al veel helpen
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3641
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: instelbare cdi

Ongelezen bericht door 42 »

Dat zal iets helpen maar het blijft een begrensde motor wat altijd prut zal blijven rijden omdat ie gesmoord wordt.
Wat GPR zegt bereik je het beste resultaat mee.
En dan goed afstellen.
Plaats reactie