Startmotor derbi blok

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
QuinPalner
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 02 apr 2021, 10:33
Vervoersmiddel: Aprilia rs 50 2007

Startmotor derbi blok

Ongelezen bericht door QuinPalner »

Hey!
Ik heb laatste een mooie aprilia rs 50 uit 2007 gekocht, met nt derbi blok dus.
Nou zat onder de brommer een blok onbestemd voor een elektrische start motor.
Hier heb ik een gat in geboord, nieuwe startmotor in gebouwd en een oude bendix in gezet. De startmotor draait zelf gewoon netjes allen als ik de bendix erop aansluit en probeer te starten, draait het blok maar voor 1 tot 1/2 slag en stopt dan. Weet iemand of dit komt doordat er teveel compressie is? Want er zit een 77 stage 6 op. Of door een andere factor. Er zit trouwens ook een nieuwe accu in dus dat is het probleem waarschijnlijk niet.

Als jullie een oplossing weten hoor ik het graag!

Groetjes,

Quin
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Startmotor derbi blok

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

En als je de bougie eruit draait en membraan eraf haalt, dan heb je veel minder compressie, probeer het dan nog eens, of die heb dan wel rondgooit. Wel benzine afsluiten ;)
RubenS
Derbi fan
Berichten: 66
Lid geworden op: ma 09 nov 2020, 12:01
Vervoersmiddel: Kawasaki Kfx-700

Re: Startmotor derbi blok

Ongelezen bericht door RubenS »

Ik neem aan dat je originele kabelboom voor de startmotor hebt gebruikt, dus met startrelais en kabels etc. Die dingen vragen nogal wat stroom.

Persoonlijk vind ik die startmotoren echt bagger, 9 van de 10 blokken die ik krijg zijn de starters volledig vast geroest. Ik gooi ze altijd direct in de oud ijzer bak.
Plaats reactie